Luxusný priemysel sa prispôsobuje pomalšiemu dopytu po období hviezdneho rastu tržieb po pandémii, keď sa skončili blokády a zákazníci vyrazili do obchodov, kde míňali svoje úspory.
Autor TASR
Paríž 17. apríla (TASR) - Najväčší výrobca luxusného módneho tovaru na svete, francúzska skupina LVMH, v stredu oznámila, že jej tržby v 1. štvrťroku 2024 klesli, keďže zákazníci sú opatrní vzhľadom na neistú situáciu v ekonomike. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a RTTNews.
Presnejšie, tržby skupiny, ktorej patria značky ako napríklad Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Dior, v 1. štvrťroku 2024 klesli o 2 % na 20,69 miliardy eur z minuloročných 21,03 miliardy eur. Prispel k tomu najmä slabší dopyt po vínach, liehovinách, hodinkách a šperkoch. Na organickom základe však tržby vzrástli o 3 %.
Pokiaľ ide o regióny, spoločnosť LVMH uviedla, že jej tržby v prvých troch mesiacoch 2024 medziročne vzrástli v Japonsku, Európe a Spojených štátoch, ale v Ázii ako celku sa znížili.
Najviac príjmov priniesol skupine módny a kožený tovar, a to 10,5 miliardy eur.
"V neistom geopolitickom a ekonomickom prostredí zostáva spoločnosť LVMH na začiatku roka ostražitá. Skupina bude pokračovať vo svojej stratégii zameranej na rozvoj svojich značiek," uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti.
Luxusný priemysel sa prispôsobuje pomalšiemu dopytu po období hviezdneho rastu tržieb po pandémii, keď sa skončili blokády a zákazníci vyrazili do obchodov, kde míňali svoje úspory.
Presnejšie, tržby skupiny, ktorej patria značky ako napríklad Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Dior, v 1. štvrťroku 2024 klesli o 2 % na 20,69 miliardy eur z minuloročných 21,03 miliardy eur. Prispel k tomu najmä slabší dopyt po vínach, liehovinách, hodinkách a šperkoch. Na organickom základe však tržby vzrástli o 3 %.
Pokiaľ ide o regióny, spoločnosť LVMH uviedla, že jej tržby v prvých troch mesiacoch 2024 medziročne vzrástli v Japonsku, Európe a Spojených štátoch, ale v Ázii ako celku sa znížili.
Najviac príjmov priniesol skupine módny a kožený tovar, a to 10,5 miliardy eur.
"V neistom geopolitickom a ekonomickom prostredí zostáva spoločnosť LVMH na začiatku roka ostražitá. Skupina bude pokračovať vo svojej stratégii zameranej na rozvoj svojich značiek," uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti.
Luxusný priemysel sa prispôsobuje pomalšiemu dopytu po období hviezdneho rastu tržieb po pandémii, keď sa skončili blokády a zákazníci vyrazili do obchodov, kde míňali svoje úspory.