Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

Tržby výrobcu luxusných produktov LVMH v 2. štvrťroku vzrástli

Na archívnej snímke Pavilón LVMH. Foto: TASR/AP

Do portfólia skupiny patria značky ako Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Christian Dior.

Paríž 23. júla (TASR) - Najväčší výrobca luxusných módnych tovarov na svete, francúzska skupina LVMH, zaznamenala v druhom štvrťroku len mierny nárast tržieb, čo opäť upozornilo na riziko spomalenia rastu v celom odvetví. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Tržby skupiny na organickej báze, ktorá je očistená o kurzové vplyvy a akvizície, za tri mesiace do konca júna v medziročnom porovnaní vzrástli o 1 % na 20,98 miliardy eur. Do portfólia skupiny patria značky ako Moët Hennessy, Bulgari, Givenchy, Louis Vuitton či Christian Dior. Druhá najväčšia verejne obchodovaná spoločnosť v Európe s trhovou hodnotou približne 340 miliárd eur zverejnila výsledky hospodárenia v čase, keď pribúdajú obavy zo slabého predaja značkovej módy v Číne, ktorá je kľúčovým trhom odvetvia.

Divízia módneho a koženého tovaru, ktorá zahŕňa značky Louis Vuitton a Christian Dior a tvorí takmer polovicu tržieb skupiny a väčšinu prevádzkového zisku, zaznamenala rast o 1 % v porovnaní s dvojpercentným rastom v prvom štvrťroku.

"Hoci skupina zostáva v súčasnom kontexte ostražitá, k druhej polovici roka pristupuje s dôverou," uviedol vo vyhlásení Bernard Arnault, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ LVMH.