Celkový predaj smartfónov v Číne klesol podľa výskumnej spoločnosti Canalys v období od júla do septembra o 5 %.
Autor TASR
Šanghaj 23. novembra (TASR) - Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi v utorok oznámil menší než očakávaný nárast tržieb v 3. štvrťroku. Uškodila mu silnejúca konkurencia zo strany domácich rivalov Oppo a Vivo.
Konkrétne tržby Xiaomi za tri mesiace do konca septembra 2021 vzrástli o 8,2 % na 78,06 miliardy jüanov (10,84 miliardy eur). Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, však očakávali, že dosiahnu 79,20 miliardy CNY.
Zisk pritom strmo klesol, o 84 % na 788,6 milióna CNY, čo Xiaomi pripísalo zmenám v ocenení spoločností v jeho investičnom portfóliu.
Bez započítania jednorazových príjmov a strát dosiahlo Xiaomi v 3. kvartáli zisk 5,18 miliardy CNY, čo je prevažne v súlade s priemernými očakávaniami analytikov na úrovni 5,09 miliardy CNY.
Tržby Xiaomi z predaja smartfónov vzrástli len o 0,4 % na 47,8 miliardy CNY.
Celkový predaj smartfónov v Číne klesol podľa výskumnej spoločnosti Canalys v období od júla do septembra o 5 %.
Xiaomi sa tento rok podarilo získať na čínskom trhu časť z podielu kľúčového rivala Huawei Technologies, ktorý čelí sankciám v USA, čo zasiahlo jeho divíziu smartfónov. Zároveň však spoločnosť Xiaomi v uplynulom kvartáli nerástla rovnakým tempom ako najpredávanejší rivali Oppo a Vivo. Aj Honor, dcérska značka Huawei, prekonala Xiaomi v 3. štvrťroku a stala sa tretím najväčším výrobcom smartfónov v Číne z hľadiska podielu na trhu.
Xiaomi, ktoré čelí tvrdej konkurencii na zmenšujúcom sa domácom trhu, zareagovalo agresívnou expanziou tzv. kamenných obchodov, čo je sektor, v ktorom dlho zaostáva. Koncom októbra Xiaomi oznámilo, že otvorilo svoj 10.000 obchod v Číne a zaviazalo sa, že tento počet v priebehu nasledujúcich dvoch až troch rokov strojnásobí.
(1 EUR = 7,1975 CNY)
Konkrétne tržby Xiaomi za tri mesiace do konca septembra 2021 vzrástli o 8,2 % na 78,06 miliardy jüanov (10,84 miliardy eur). Analytici, ktorých oslovila spoločnosť Refinitiv, však očakávali, že dosiahnu 79,20 miliardy CNY.
Zisk pritom strmo klesol, o 84 % na 788,6 milióna CNY, čo Xiaomi pripísalo zmenám v ocenení spoločností v jeho investičnom portfóliu.
Bez započítania jednorazových príjmov a strát dosiahlo Xiaomi v 3. kvartáli zisk 5,18 miliardy CNY, čo je prevažne v súlade s priemernými očakávaniami analytikov na úrovni 5,09 miliardy CNY.
Tržby Xiaomi z predaja smartfónov vzrástli len o 0,4 % na 47,8 miliardy CNY.
Celkový predaj smartfónov v Číne klesol podľa výskumnej spoločnosti Canalys v období od júla do septembra o 5 %.
Xiaomi sa tento rok podarilo získať na čínskom trhu časť z podielu kľúčového rivala Huawei Technologies, ktorý čelí sankciám v USA, čo zasiahlo jeho divíziu smartfónov. Zároveň však spoločnosť Xiaomi v uplynulom kvartáli nerástla rovnakým tempom ako najpredávanejší rivali Oppo a Vivo. Aj Honor, dcérska značka Huawei, prekonala Xiaomi v 3. štvrťroku a stala sa tretím najväčším výrobcom smartfónov v Číne z hľadiska podielu na trhu.
Xiaomi, ktoré čelí tvrdej konkurencii na zmenšujúcom sa domácom trhu, zareagovalo agresívnou expanziou tzv. kamenných obchodov, čo je sektor, v ktorom dlho zaostáva. Koncom októbra Xiaomi oznámilo, že otvorilo svoj 10.000 obchod v Číne a zaviazalo sa, že tento počet v priebehu nasledujúcich dvoch až troch rokov strojnásobí.
(1 EUR = 7,1975 CNY)