Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 7. júl 2024Meniny má Oliver
< sekcia Ekonomika

Tunel Okruhliak razí NDS už v oboch tunelových rúrach

Na snímke vŕtací stroj po slávnostnom razení tunela Okruhliak, ktorý je súčasťou stavby R4 Prešov - severný obchvat. Vo Veľkom Šariši, 23. apríla 2024. Foto: TASR - Veronika Mihaliková

Ako uviedli, v súčasnosti sa na východnom portáli tunela vykonávajú terénne úpravy s následným zabezpečením svahov a realizuje sa nadzárezová priekopa.

Prešov 24. júna (TASR) - Raziace práce v tuneli Okruhliak, ktorý je súčasťou stavby R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa, napredujú. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zahájila razenie 1,8 kilometra dlhého tunela zo západného portálu koncom apríla. Aktuálne je v ľavej tunelovej rúre vyrazených viac ako 95 metrov a v pravej tunelovej rúre už takmer 50 metrov. Začiatok razenia tunela z východného portálu sa predpokladá začiatkom septembra. TASR o tom informovali z odboru marketingu a komunikácie NDS.

Ako uviedli, v súčasnosti sa na východnom portáli tunela vykonávajú terénne úpravy s následným zabezpečením svahov a realizuje sa nadzárezová priekopa. "Razenie prebieha cyklickým spôsobom počas nepretržitej prevádzky - 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Celkovo je zapojených do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov," priblížili z odboru marketingu a komunikácie.

Na stavbe prešovskej R4 bol zrealizovaný pyrotechnický prieskum, výrub stromov a kríkov, ako aj stiahnutie ornice. "Ukončené sú práce na vybudovaní prístupových ciest, dočasne premostený potok Sekčov a finalizujú sa práce na preložkách inžinierskych sietí. Okrem toho sa na stavbe vykonáva sanácia podložia, vŕtajú sa vibrostĺpy a zakladajú sa násypy. Stavebné práce sa začali aj na mostoch, kde sa vŕtajú pilóty a budujú základy mostov. Najbližšie sa budú realizovať práce súvisiace s preložením vodovodov," doplnili z odboru marketingu a komunikácie.

Úsek na stavbe R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa bude dlhý 10,2 kilometra. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov a šiestich protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3683 metrov. Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1800 metrov a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. Tento úsek ušetrí motoristom v priemere sedem minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13.000 vozidiel za 24 hodín.