Tunel Svrčinovec meria takmer 410 metrov. Poľana je dvojnásobne dlhšia.
Autor TASR
Svrčinovec 10. júna (TASR) – Kysucký úsek diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica Slovensko/Poľsko sprejazdnili presne pred štyrmi rokmi. Jeho súčasťou sú aj tunely Svrčinovec a Poľana. TASR o tom vo štvrtok informovala vedúca oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
"Popri moste Valy, najvyššom v strednej Európe, patria k dominantám úseku aj dva diaľničné tunely. Máme ich pod nepretržitým 24-hodinovým dohľadom, sú vybavené najmodernejšími bezpečnostnými technológiami. Počas štvorročnej prevádzky sme nezaznamenali žiadnu závažnú mimoriadnu udalosť," uviedla Žgravčáková.
Doplnila, že obidva tunely sú jednorúrové s obojsmernou dopravou. "Pri prejazde tunelom Svrčinovec prejdete 409,66 metra, dĺžka tunela Poľana je viac ako dvojnásobná, presne 893,04 metra. Na bezpečnú premávku v oboch tuneloch dohliadajú kolegovia z centrálneho operátorského pracoviska, situovaného v priestoroch technologického objektu tunela Horelica v Čadci," dodala vedúca oddelenia komunikácie NDS.
"Súbežná úniková štôlňa tunela Svrčinovec má dĺžku 443,68 metra a je s tunelovou rúrou spojená jedným priečnym prepojením. V prípade tunela Poľana spájajú hlavnú tunelovú rúru so súbežnou únikovou štôlňou dlhou 900,31 metra až tri priečne prepojenia. Klasifikáciu prechádzajúcich vozidiel, skladbu dopravného prúdu, ale aj zastavenie a zhlukovanie vozidiel, dopravné nehody, pohyb ľudí alebo zvierat v tuneli či stratu nákladu monitorujeme videodohľadom a systémami na monitorovanie dopravných stavov a incidentov," vysvetlila Žgravčáková.
Na intenzite dopravy v tuneloch Poľana a Svrčinovec sa nákladná doprava podieľa 56 percentami. "Počas štvorročnej prevádzky tunelov evidujeme na úseku D3 Svrčinovec – Skalité iba tri menšie dopravné nehody. Pozornosť operátorov tunela, záchranných zložiek a verejnosti vzbudilo vlani nákladné vozidlo, ktorému pred tunelom Poľana začal horieť náves. Zásluhou kamerového systému, rýchlej reakcie kolegov z operátorského pracoviska, ako aj vďaka včasnému zásahu Diaľničnej patroly a hasičov však neprišlo k väčším materiálnym škodám,“ uzavrela vedúca oddelenia komunikácie NDS.
"Popri moste Valy, najvyššom v strednej Európe, patria k dominantám úseku aj dva diaľničné tunely. Máme ich pod nepretržitým 24-hodinovým dohľadom, sú vybavené najmodernejšími bezpečnostnými technológiami. Počas štvorročnej prevádzky sme nezaznamenali žiadnu závažnú mimoriadnu udalosť," uviedla Žgravčáková.
Doplnila, že obidva tunely sú jednorúrové s obojsmernou dopravou. "Pri prejazde tunelom Svrčinovec prejdete 409,66 metra, dĺžka tunela Poľana je viac ako dvojnásobná, presne 893,04 metra. Na bezpečnú premávku v oboch tuneloch dohliadajú kolegovia z centrálneho operátorského pracoviska, situovaného v priestoroch technologického objektu tunela Horelica v Čadci," dodala vedúca oddelenia komunikácie NDS.
"Súbežná úniková štôlňa tunela Svrčinovec má dĺžku 443,68 metra a je s tunelovou rúrou spojená jedným priečnym prepojením. V prípade tunela Poľana spájajú hlavnú tunelovú rúru so súbežnou únikovou štôlňou dlhou 900,31 metra až tri priečne prepojenia. Klasifikáciu prechádzajúcich vozidiel, skladbu dopravného prúdu, ale aj zastavenie a zhlukovanie vozidiel, dopravné nehody, pohyb ľudí alebo zvierat v tuneli či stratu nákladu monitorujeme videodohľadom a systémami na monitorovanie dopravných stavov a incidentov," vysvetlila Žgravčáková.
Na intenzite dopravy v tuneloch Poľana a Svrčinovec sa nákladná doprava podieľa 56 percentami. "Počas štvorročnej prevádzky tunelov evidujeme na úseku D3 Svrčinovec – Skalité iba tri menšie dopravné nehody. Pozornosť operátorov tunela, záchranných zložiek a verejnosti vzbudilo vlani nákladné vozidlo, ktorému pred tunelom Poľana začal horieť náves. Zásluhou kamerového systému, rýchlej reakcie kolegov z operátorského pracoviska, ako aj vďaka včasnému zásahu Diaľničnej patroly a hasičov však neprišlo k väčším materiálnym škodám,“ uzavrela vedúca oddelenia komunikácie NDS.