Maloobchodná sieť Halfords Group, predajca kempingového vybavenia, uviedla, že za šesť mesiacov od začiatku apríla do konca septembra 2017 mala najvyššie tržby vo svojej histórii.
Autor TASR
Londýn 2. decembra (TASR) - Rozhodnutie britských voličov, ktorí vlani v referende hlasovali za odchod Spojeného kráľovstva z Európskej únie, je doslova "spásou" pre domáci cestovný ruch.
Zatiaľ čo počet zájazdov do zahraničia po oslabení libry klesol, podnikatelia v domácom turistickom priemysle sa tešia z nárastu ubytovaných hostí z Británie. To je ďalší zo signálov, že slabá libra a stúpajúca inflácia už zasiahli životnú úroveň obyvateľov Spojeného kráľovstva a ovplyvňujú ich cestovné plány.
Maloobchodná sieť Halfords Group, predajca kempingového vybavenia, uviedla, že za šesť mesiacov od začiatku apríla do konca septembra 2017 mala najvyššie tržby vo svojej histórii.
Aj hotelieri si mädlia ruky. Napríklad spoločnosť Fuller Smith & Turner, ktorá prevádzkuje sieť ubytovacích zariadení, zaznamenala v sledovanom období v prevádzkach otvorených viac ako rok nárast počtu hostí o 8 %.
A sieť obchodov JD Sports Fashion oznámila, že jej divízia turistického oblečenia sa konečne dostala z červených čísiel a po rokoch strát vykázala zisk.
A nielen ubytovacie zariadenia, ale aj zábavné parky, kiná alebo bowlingové dráhy hlásia viac návštevníkov. To tiež naznačuje, že obyvatelia krajiny častejšie trávia voľný čas doma.
A hoci by sa mohlo zdať, že pokles zahraničných dovoleniek by mohol tvrdo zasiahnuť britské cestovné kancelárie, letiská a maloobchodníkov na letiskách, zatiaľ tak nie je. Dôvodom je nárast počtu zahraničných turistov, ktorých do Británie láka práve slabšia libra. Vďaka tomu sú ich výdavky na dovolenku v Spojenom kráľovstve nižšie.
Zatiaľ čo počet zájazdov do zahraničia po oslabení libry klesol, podnikatelia v domácom turistickom priemysle sa tešia z nárastu ubytovaných hostí z Británie. To je ďalší zo signálov, že slabá libra a stúpajúca inflácia už zasiahli životnú úroveň obyvateľov Spojeného kráľovstva a ovplyvňujú ich cestovné plány.
Maloobchodná sieť Halfords Group, predajca kempingového vybavenia, uviedla, že za šesť mesiacov od začiatku apríla do konca septembra 2017 mala najvyššie tržby vo svojej histórii.
Aj hotelieri si mädlia ruky. Napríklad spoločnosť Fuller Smith & Turner, ktorá prevádzkuje sieť ubytovacích zariadení, zaznamenala v sledovanom období v prevádzkach otvorených viac ako rok nárast počtu hostí o 8 %.
A sieť obchodov JD Sports Fashion oznámila, že jej divízia turistického oblečenia sa konečne dostala z červených čísiel a po rokoch strát vykázala zisk.
A nielen ubytovacie zariadenia, ale aj zábavné parky, kiná alebo bowlingové dráhy hlásia viac návštevníkov. To tiež naznačuje, že obyvatelia krajiny častejšie trávia voľný čas doma.
A hoci by sa mohlo zdať, že pokles zahraničných dovoleniek by mohol tvrdo zasiahnuť britské cestovné kancelárie, letiská a maloobchodníkov na letiskách, zatiaľ tak nie je. Dôvodom je nárast počtu zahraničných turistov, ktorých do Británie láka práve slabšia libra. Vďaka tomu sú ich výdavky na dovolenku v Spojenom kráľovstve nižšie.