S rozšírením používania smartfónov a tabletov prudko narástlo aj surfovanie po webe na mobilných zariadeniach.
Autor TASR
Bratislava 2. novembra (TASR) - Pri tvorbe webstránky je v súčasnosti potrebné myslieť aj na ich aplikácie pre mobily a smartfóny a využívať responzívny dizajn. Povedal pre TASR Patrik Illith zo spoločnosti DREZZIO.
„S rozšírením používania smartfónov a tabletov prudko narástlo aj surfovanie po webe na mobilných zariadeniach. Mnohé webstránky však boli na menších displejoch mobilov a tabletov prakticky nepoužiteľné. Mobilné zariadenia majú spravidla 4,5- až 5-palcový displej s vysokým rozlíšením a hlavne portrétovou orientáciou. Navigačné prvky v hornej časti rozhrania fungujú dobre v prehliadačoch na desktopoch, ale nie sú optimalizované pre palce, na ktoré sa spolieha až 75 % mobilných užívateľov,“ zdôraznil Illith s tým, že návyky návštevníkov mobilných webstránok treba brať do úvahy, pretože môžu znamenať rozdiel medzi úspechom a zlyhaním.
„Dôležité je zjednodušovať. Jednoduchá a jasná štruktúra v kombinácii s veľkými plochami pre navigáciu dotykom uľahčí návštevníkom webstránok celý pobyt. Treba rozmýšľať najmä nad veľkosťou tých najväčších prvkov, ako sú hlavne obrázky a videá. Ak obrázok alebo video nie je naozaj potrebné, možno je lepšie ho vynechať alebo aspoň optimalizovať podľa špeciálnych programov,“ dodal Illith.
Tvorcovia webstránok by mali používať aj responzívne logá a typografiu. „Slogany alebo aj celé odseky textu sa môžu veľmi jednoducho stať nejasné alebo nečitateľné, ak niekto zobrazuje webstránku na malom displeji alebo s nízkym rozlíšením,“ upozornil Illith, ktorý odporúča zamerať sa na kvalitné otestovanie internetovej stránky pred jej definitívnym spustením. „Na testovanie je vhodné využívať reálne smartfóny, tablety a monitoroch rozličných veľkostí a rozlíšení. Len tak sa naplno ukáže, či všetko funguje ako má,“ uzavrel Illith.
„S rozšírením používania smartfónov a tabletov prudko narástlo aj surfovanie po webe na mobilných zariadeniach. Mnohé webstránky však boli na menších displejoch mobilov a tabletov prakticky nepoužiteľné. Mobilné zariadenia majú spravidla 4,5- až 5-palcový displej s vysokým rozlíšením a hlavne portrétovou orientáciou. Navigačné prvky v hornej časti rozhrania fungujú dobre v prehliadačoch na desktopoch, ale nie sú optimalizované pre palce, na ktoré sa spolieha až 75 % mobilných užívateľov,“ zdôraznil Illith s tým, že návyky návštevníkov mobilných webstránok treba brať do úvahy, pretože môžu znamenať rozdiel medzi úspechom a zlyhaním.
„Dôležité je zjednodušovať. Jednoduchá a jasná štruktúra v kombinácii s veľkými plochami pre navigáciu dotykom uľahčí návštevníkom webstránok celý pobyt. Treba rozmýšľať najmä nad veľkosťou tých najväčších prvkov, ako sú hlavne obrázky a videá. Ak obrázok alebo video nie je naozaj potrebné, možno je lepšie ho vynechať alebo aspoň optimalizovať podľa špeciálnych programov,“ dodal Illith.
Tvorcovia webstránok by mali používať aj responzívne logá a typografiu. „Slogany alebo aj celé odseky textu sa môžu veľmi jednoducho stať nejasné alebo nečitateľné, ak niekto zobrazuje webstránku na malom displeji alebo s nízkym rozlíšením,“ upozornil Illith, ktorý odporúča zamerať sa na kvalitné otestovanie internetovej stránky pred jej definitívnym spustením. „Na testovanie je vhodné využívať reálne smartfóny, tablety a monitoroch rozličných veľkostí a rozlíšení. Len tak sa naplno ukáže, či všetko funguje ako má,“ uzavrel Illith.