Nemeckí výrobcovia autodielov vygenerovali v roku 2016 tržby vo výške 16,9 miliardy eur z dodávok do Spojeného kráľovstva.
Autor TASR
Berlín 11. januára (TASR) - Zavedenie colných sadzieb a trvalé oslabenie libry po takzvanom tvrdom brexite, by mohli spôsobiť stratu tisícov pracovných miest v nemeckých firmách, ktoré sú dodávateľmi komponentov pre britské automobilky. Ukázala to štúdia globálnej účtovníckej firmy Deloitte.
Ak sa Británii a Európskej únii (EÚ) nepodarí uzavrieť v plánovanom termíne obchodnú dohodu a Británia odíde z európskeho jednotného trhu a colnej únie, mohlo by to ohroziť až 14.000 pracovných miest u dodávateľov autokomponentov v Nemecku a znížiť ich tržby o 3,8 miliardy eur, tvrdí Deloitte.
Británia plánuje vystúpiť z Európskej únie v roku 2019.
Nemecko je najväčším dodávateľom automobiliek v Británii, pričom spoločnosti ako Continental a Robert Bosch sa podieľajú takmer jednou pätinou (20 %) na dodávkach všetkých komponentov používaných pri výrobe vozidiel v Spojenom kráľovstve.
Časť zo 42.500 pracovných miest v Nemecku tak závisí od obchodných vzťahov s Britániou. Nemeckí výrobcovia autodielov vygenerovali v roku 2016 tržby vo výške 16,9 miliardy eur z dodávok do Spojeného kráľovstva, uvádza sa v štúdii Deloitte.
Obchodné bariéry, ktoré hrozia v súvislosti s brexitom, ako napríklad colné tarify alebo regulácie, by značne poškodili dodávateľské reťazce a zvýšili ich náklady, upozornil Thomas Schiller, riaditeľ oddelenia pre automobilový priemysel v spoločnosti Deloitte.
Ak sa Británii a Európskej únii (EÚ) nepodarí uzavrieť v plánovanom termíne obchodnú dohodu a Británia odíde z európskeho jednotného trhu a colnej únie, mohlo by to ohroziť až 14.000 pracovných miest u dodávateľov autokomponentov v Nemecku a znížiť ich tržby o 3,8 miliardy eur, tvrdí Deloitte.
Británia plánuje vystúpiť z Európskej únie v roku 2019.
Nemecko je najväčším dodávateľom automobiliek v Británii, pričom spoločnosti ako Continental a Robert Bosch sa podieľajú takmer jednou pätinou (20 %) na dodávkach všetkých komponentov používaných pri výrobe vozidiel v Spojenom kráľovstve.
Časť zo 42.500 pracovných miest v Nemecku tak závisí od obchodných vzťahov s Britániou. Nemeckí výrobcovia autodielov vygenerovali v roku 2016 tržby vo výške 16,9 miliardy eur z dodávok do Spojeného kráľovstva, uvádza sa v štúdii Deloitte.
Obchodné bariéry, ktoré hrozia v súvislosti s brexitom, ako napríklad colné tarify alebo regulácie, by značne poškodili dodávateľské reťazce a zvýšili ich náklady, upozornil Thomas Schiller, riaditeľ oddelenia pre automobilový priemysel v spoločnosti Deloitte.