VDA odporúča investorom, aby boli opatrní a počkali s ďalšími investíciami. Podľa Wissmann sa môže stať, že po tvrdom brexite budú pre nich atraktívnejšie nové členské štáty EÚ.
Autor TASR
Berlín 18. októbra (TASR) - Ak Británia stratí prístup na jednotný trh Európskej únie (EÚ), časti jej automobilového priemyslu sa môžu presunúť do juhovýchodnej Európy. Vyhlásil dnes Matthias Wissmann, prezident nemeckého združenia automobilového priemyslu VDA. Informovala o tom agentúra Reuters.
Britská premiérka Theresa Mayová už oznámila, že formálne odštartuje proces odchodu svojej krajiny z EÚ v marci 2017. Automobilky na britských ostrovoch majú obavy, že smeruje k tzv. tvrdému brexitu, čo by pre ne znamenalo zavedenie exportných ciel.
Wissmann vo svojom emailovom vyhlásení skonštatoval, že vzhľadom na neistotu v otázke prístupu Británie na jednotný trh, VDA odporúča investorom, aby boli opatrní a počkali s ďalšími investíciami. Podľa neho sa môže stať, že po tvrdom brexite budú pre nich atraktívnejšie nové členské štáty EÚ.
Wissmann už predtým v rozhovore pre Financial Times označil Slovensko a Poľsko za atraktívnu alternatívu pre umiestnenie výroby.
Nemecký automobilový priemysel, vrátane dodávateľov komponentov, má v Británii približne 100 výrobných závodov.
Wissmann už v júni varoval pred potenciálnym obchodným sporom medzi Európu a Britániou, čo bude mať negatívny vplyv na automobilový priemysel a výsledkom môže byť presun niektorých tovární na kontinent.
Nemecké automobilky vyviezli vlani do Británie 810.000 vozidiel a zároveň, tri štvrtiny z 1,6 milióna áut vyrobených v roku 2015 v britských závodoch šlo na export, väčšinou do EÚ, pripomenul Wissmann.
Wissmann, bývalý minister dopravy a vplyvný lobista však zdôraznil, že prioritou VDA je udržať zvyšných 27 členov EÚ pohromade.
"Británia je dôležitým trhom pre nemecký automobilový priemysel, ale súdržnosť dvadsaťsedmičky a jej jednotný trh je pre tento priemysel ešte dôležitejšia," dodal.
Tempo rastu inflácie v Británii sa v septembri zrýchlilo o niečo viac, ako ekonómovia očakávali a dosiahlo najvyššiu úroveň za takmer dva roky. Informovala o tom agentúra RTTNews s odvolaním sa na údaje štatistického úradu ONS.
Presnejšie, spotrebiteľské ceny v Británii sa v septembri 2016 zvýšili medziročne o 1 %. Analytici pritom očakávali, že po augustovom náraste o 0,6 % stúpnu ceny tovarov a služieb v septembri o 0,9 %. Septembrová medziročná miera inflácie je najvyššia od novembra 2014.
Takzvaná jadrová inflácia, do ktorej nie sú zahrnuté nestále ceny potravín a energií, v septembri vzrástla medziročne o 1,5 % po augustovom zvýšení o 1,3 %.
Za tri mesiace do konca septembra sa spotrebiteľské ceny v Británii zvýšili o 0,7 %.
ONS dnes zverejnil aj štatistiky o vývoji výrobných cien, ktoré tiež nabrali tempo a v septembri stúpli medziročne o 1,2 %, zatiaľ čo v auguste sa zvýšili o 0,9 %. September bol v poradí už tretí mesiac, keď ONS zaznamenal rast cien hotových výrobkov.
Britská premiérka Theresa Mayová už oznámila, že formálne odštartuje proces odchodu svojej krajiny z EÚ v marci 2017. Automobilky na britských ostrovoch majú obavy, že smeruje k tzv. tvrdému brexitu, čo by pre ne znamenalo zavedenie exportných ciel.
Wissmann vo svojom emailovom vyhlásení skonštatoval, že vzhľadom na neistotu v otázke prístupu Británie na jednotný trh, VDA odporúča investorom, aby boli opatrní a počkali s ďalšími investíciami. Podľa neho sa môže stať, že po tvrdom brexite budú pre nich atraktívnejšie nové členské štáty EÚ.
Wissmann už predtým v rozhovore pre Financial Times označil Slovensko a Poľsko za atraktívnu alternatívu pre umiestnenie výroby.
Nemecký automobilový priemysel, vrátane dodávateľov komponentov, má v Británii približne 100 výrobných závodov.
Wissmann už v júni varoval pred potenciálnym obchodným sporom medzi Európu a Britániou, čo bude mať negatívny vplyv na automobilový priemysel a výsledkom môže byť presun niektorých tovární na kontinent.
Nemecké automobilky vyviezli vlani do Británie 810.000 vozidiel a zároveň, tri štvrtiny z 1,6 milióna áut vyrobených v roku 2015 v britských závodoch šlo na export, väčšinou do EÚ, pripomenul Wissmann.
Wissmann, bývalý minister dopravy a vplyvný lobista však zdôraznil, že prioritou VDA je udržať zvyšných 27 členov EÚ pohromade.
"Británia je dôležitým trhom pre nemecký automobilový priemysel, ale súdržnosť dvadsaťsedmičky a jej jednotný trh je pre tento priemysel ešte dôležitejšia," dodal.
Tempo rastu inflácie v Británii sa v septembri zrýchlilo
Tempo rastu inflácie v Británii sa v septembri zrýchlilo o niečo viac, ako ekonómovia očakávali a dosiahlo najvyššiu úroveň za takmer dva roky. Informovala o tom agentúra RTTNews s odvolaním sa na údaje štatistického úradu ONS.
Presnejšie, spotrebiteľské ceny v Británii sa v septembri 2016 zvýšili medziročne o 1 %. Analytici pritom očakávali, že po augustovom náraste o 0,6 % stúpnu ceny tovarov a služieb v septembri o 0,9 %. Septembrová medziročná miera inflácie je najvyššia od novembra 2014.
Takzvaná jadrová inflácia, do ktorej nie sú zahrnuté nestále ceny potravín a energií, v septembri vzrástla medziročne o 1,5 % po augustovom zvýšení o 1,3 %.
Za tri mesiace do konca septembra sa spotrebiteľské ceny v Británii zvýšili o 0,7 %.
ONS dnes zverejnil aj štatistiky o vývoji výrobných cien, ktoré tiež nabrali tempo a v septembri stúpli medziročne o 1,2 %, zatiaľ čo v auguste sa zvýšili o 0,9 %. September bol v poradí už tretí mesiac, keď ONS zaznamenal rast cien hotových výrobkov.