Problematika stočených kilometrov však nie je len záležitosťou Slovenska.
Autor TASR/Tablet.TV
Bratislava 12. apríla (TASR) - Celkový ročný dovoz ojazdených áut do SR zo zahraničia predstavoval minulý rok 92.254 kusov. Podľa odhadov je medzi nimi až 90 % takých, ktoré majú stočený odometer. Uviedli to dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi predstavitelia spoločnosti AAA Auto.
Ako zdôraznili, slovenská STK neskúma pravosť stavu najazdených kilometrov. Pri evidenčnej „dovozovej“ kontrole zapíše číslo z odometra. Tým sa stav najazdených kilometrov zlegalizuje.
Problematika stočených kilometrov však nie je len záležitosťou Slovenska. Najväčší nemecký autoklub ADAC zistil alarmujúcu skutočnosť a síce, že každý rok je tretina "jazdeniek" predaných v Nemecku stočená. Stočenie počtu najazdených kilometrov takto ilegálnym spôsobom v priemere zvýši hodnotu vozidla o 3000 eur. V dôsledku toho vzniká nemeckému štátu ročne škoda 6 miliárd eur.
Táto problematika sa priamo dotýka aj Slovenska, keďže dovoz ojazdených áut z Nemecka je značný.
Podľa generálnej riaditeľky AAA Auto Karolíny Topolovej je potrebné vytvoriť prostredie, v ktorom nebude stáčanie odometrov možné utajiť. Prvý krok musia urobiť hlavne výrobcovia, aby možnosť manipulácie maximálne obmedzili. Podstatným krokom je tiež zdieľanie informácií o najazdených kilometroch medzi jednotlivými štátmi. To by malo nastať postupným zjednotením podmienok technických kontrol v Európe, ktoré má začať od polovice roka 2018.
Ako zdôraznili, slovenská STK neskúma pravosť stavu najazdených kilometrov. Pri evidenčnej „dovozovej“ kontrole zapíše číslo z odometra. Tým sa stav najazdených kilometrov zlegalizuje.
Problematika stočených kilometrov však nie je len záležitosťou Slovenska. Najväčší nemecký autoklub ADAC zistil alarmujúcu skutočnosť a síce, že každý rok je tretina "jazdeniek" predaných v Nemecku stočená. Stočenie počtu najazdených kilometrov takto ilegálnym spôsobom v priemere zvýši hodnotu vozidla o 3000 eur. V dôsledku toho vzniká nemeckému štátu ročne škoda 6 miliárd eur.
Táto problematika sa priamo dotýka aj Slovenska, keďže dovoz ojazdených áut z Nemecka je značný.
Podľa generálnej riaditeľky AAA Auto Karolíny Topolovej je potrebné vytvoriť prostredie, v ktorom nebude stáčanie odometrov možné utajiť. Prvý krok musia urobiť hlavne výrobcovia, aby možnosť manipulácie maximálne obmedzili. Podstatným krokom je tiež zdieľanie informácií o najazdených kilometroch medzi jednotlivými štátmi. To by malo nastať postupným zjednotením podmienok technických kontrol v Európe, ktoré má začať od polovice roka 2018.