Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Ekonomika

Hlavnou úlohou ÚHS v roku 2016 je motivovať ľudí kupovať domácu hydinu

Výrobné priestory hydinárskej spoločnosti HYZA a.s. Topoľčany, archívne foto. Foto: TASR/Henrich Mišovič

Iba nákupom domácich potravín budú mať naši spotrebitelia vo svojom jedálničku potraviny skontrolované, bezpečné a zdraviu prospešné, uviedol riaditeľ Únie hydinárov Slovenska (ÚHS) Daniel Molnár.

Bratislava 31. decembra (TASR) - Najdôležitejšou úlohou v roku 2016 bude pre hydinárov motivovať spotrebiteľov, aby začali dôverovať slovenským potravinám, najmä slovenskej hydine, a aby sa viac orientovali na jej nákup. Uviedol to pre TASR riaditeľ Únie hydinárov Slovenska (ÚHS) Daniel Molnár.

"Iba týmto spôsobom je totiž možné zvýšiť podiel slovenských potravín a slovenskej hydiny na pultoch v obchodoch. A iba nákupom domácich potravín budú mať naši spotrebitelia vo svojom jedálničku potraviny skontrolované, bezpečné a zdraviu prospešné," podčiarkol. Podľa jeho slov sa len rastom podielu domácich potravín v obchodnej sieti môže dosiahnuť oživenie slovenských chovov vo všetkých oblastiach živočíšnej výroby. Chovatelia a spracovatelia hydiny prispejú k oživeniu chovov najmä tým, že dokážu zachovať vysokú kvalitu a zdravotnú bezpečnosť vyrábaných potravín.

Hlavnou úlohou štátu podľa neho zostáva zachovanie potravinovej bezpečnosti dohľadom nad kvalitou domácej výroby, ako aj dôslednými a intenzívnymi kontrolami kvality dovážanej hydiny, zabránením nezákonným predajom potravín pri cestách a predajom neoznačeného hydinového mäsa pochybného pôvodu a najmä pochybnej kvality v obchodnej sieti.

"Nevyhnutnosťou oživenia chovov hospodárskych zvierat na Slovensku bude podstatné zvýšenie našej potravinovej sebestačnosti, aby sme sa priblížili k úrovni spred 20 rokov," zdôraznil.

Produkcia a tržby v roku 2016 budú tak podľa Molnára závisieť od vývoja na domácom, ako aj zahraničnom trhu s hydinovým mäsom a vajcami.