Automobilke sa však vyplatila zmena stratégie na ďalších trhoch, keď sa rozhodla presunúť pozornosť z počtu predávaných áut na predaj drahších prémiových vozidiel.
Autor TASR
Paríž 29. júla (TASR) - Po ziskovom 1. polroku minulého roka sa francúzska automobilka Renault prepadla za prvých šesť mesiacov tohto roka do straty viac než 1,6 miliardy eur. Pod nepriaznivé výsledky sa podpísalo ukončenie aktivít firmy v Rusku po vypuknutí vojny na Ukrajine. Na druhej strane, vzhľadom na výsledky na iných trhoch spoločnosť zlepšila výhľad na celý rok. TASR o tom informuje na základe správ agentúr AFP, Reuters a portálu RTTNews.
Renault oznámil, že za prvých šesť mesiacov roka zaznamenal čistú stratu 1,66 miliardy eur. V 1. polroku minulého roka dosiahla pritom automobilka zisk 368 miliónov eur. Na druhej strane, prevádzkový zisk vzrástol o 160 % na 939 miliónov eur.
Renault, ktorý bol zo západných automobiliek najviac prepojený s ruským trhom, rozhodol v máji o predaji svojej ruskej pobočky Renault Russia aj 68-percentného podielu v najväčšej ruskej automobilke Avtovaz za symbolickú sumu. Automobilke sa však vyplatila zmena stratégie na ďalších trhoch, keď sa rozhodla presunúť pozornosť z počtu predávaných áut na predaj drahších prémiových vozidiel.
Ako firma uviedla, prevádzková marža za 1. polrok dosiahla 4,7 %, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavovala 2,1 %. V tejto oblasti automobilka zároveň zlepšila celoročnú prognózu a očakáva maržu na úrovni viac než 5 %. Pôvodne počítala s maržou na úrovni 3 %.
Tržby sa zvýšili o 0,3 % na 21,1 miliardy eur napriek tomu, že objem predaja klesol. V prípade nezapočítania nepriaznivých kurzových vplyvov rast tržieb dosiahol 1,1 %.
Renault oznámil, že za prvých šesť mesiacov roka zaznamenal čistú stratu 1,66 miliardy eur. V 1. polroku minulého roka dosiahla pritom automobilka zisk 368 miliónov eur. Na druhej strane, prevádzkový zisk vzrástol o 160 % na 939 miliónov eur.
Renault, ktorý bol zo západných automobiliek najviac prepojený s ruským trhom, rozhodol v máji o predaji svojej ruskej pobočky Renault Russia aj 68-percentného podielu v najväčšej ruskej automobilke Avtovaz za symbolickú sumu. Automobilke sa však vyplatila zmena stratégie na ďalších trhoch, keď sa rozhodla presunúť pozornosť z počtu predávaných áut na predaj drahších prémiových vozidiel.
Ako firma uviedla, prevádzková marža za 1. polrok dosiahla 4,7 %, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka predstavovala 2,1 %. V tejto oblasti automobilka zároveň zlepšila celoročnú prognózu a očakáva maržu na úrovni viac než 5 %. Pôvodne počítala s maržou na úrovni 3 %.
Tržby sa zvýšili o 0,3 % na 21,1 miliardy eur napriek tomu, že objem predaja klesol. V prípade nezapočítania nepriaznivých kurzových vplyvov rast tržieb dosiahol 1,1 %.