Pôvodné plány totiž hovorili, že polstoročia stará skládka je desaťnásobne menšia.
Autor TASR
Kriváň 28. augusta (TASR) - Aj keď stavba 9,3 kilometra dlhého úseku rýchlostnej komunikácie R2 medzi Kriváňom a Mýtnou ide zatiaľ podľa plánu, termíny môže narušiť odstraňovanie skládky komunálneho odpadu pri obci Kriváň. Pôvodné plány totiž hovorili, že polstoročia stará skládka je desaťnásobne menšia. Ukázalo sa však, že odpadu je tam asi 30.000 kubických metrov. Na pondelkovom kontrolnom dni na stavbe za prítomnosti ministra dopravy Pavla Lančariča o tom informovali zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
"Budeme sa musieť dohodnúť s ministerstvom životného prostredia ako ďalej, pretože chceme dodržať termíny. Tie aktuálne hovoria o dokončení stavby v júni 2025," uviedol minister.
Podľa investičného riaditeľa NDS Stanislava Beňa tento problém môže zvýšiť náklady na stavbu o päť až sedem miliónov eur. "Onedlho bude zriadená komisia pre riešenie sporov, ktorá má nájsť vhodné riešenie," pripomenul.
Minister dopravy sa počas kontrolného dňa zaujímal aj o moderné technológie, ktoré sa používajú na tejto na Slovensku ojedinelej stavbe. Obrovské betónové dielce diaľničnej estakády sa totiž posúvajú pomocou hydrauliky rýchlosťou asi 35 metrov za jednu zmenu. Takto sa v týchto dňoch osádza asi 800-metrový úsek z celkom šesťkilometrového úseku estakády, vedúcej ponad údolie. Lančarič ocenil evidentný pokrok na stavbe.
Ako Beňo dodal, cena stavby pôvodne za asi 232 miliónov eur sa medzičasom zvýšila o približne 12 miliónov eur, čo podľa neho zodpovedá valorizácii za roky 2021 a 2022. V súčasnosti je to najväčšia a zároveň najzložitejšia dopravná stavba na Slovensku.
"Budeme sa musieť dohodnúť s ministerstvom životného prostredia ako ďalej, pretože chceme dodržať termíny. Tie aktuálne hovoria o dokončení stavby v júni 2025," uviedol minister.
Podľa investičného riaditeľa NDS Stanislava Beňa tento problém môže zvýšiť náklady na stavbu o päť až sedem miliónov eur. "Onedlho bude zriadená komisia pre riešenie sporov, ktorá má nájsť vhodné riešenie," pripomenul.
Minister dopravy sa počas kontrolného dňa zaujímal aj o moderné technológie, ktoré sa používajú na tejto na Slovensku ojedinelej stavbe. Obrovské betónové dielce diaľničnej estakády sa totiž posúvajú pomocou hydrauliky rýchlosťou asi 35 metrov za jednu zmenu. Takto sa v týchto dňoch osádza asi 800-metrový úsek z celkom šesťkilometrového úseku estakády, vedúcej ponad údolie. Lančarič ocenil evidentný pokrok na stavbe.
Ako Beňo dodal, cena stavby pôvodne za asi 232 miliónov eur sa medzičasom zvýšila o približne 12 miliónov eur, čo podľa neho zodpovedá valorizácii za roky 2021 a 2022. V súčasnosti je to najväčšia a zároveň najzložitejšia dopravná stavba na Slovensku.