Skvalitnenie cestného povrchu úseku, ktorý je v tejto lokalite súbežný s rýchlostnou cestou R1, si vyžiadalo odfrézovanie pôvodného povrchu vozovky a položenie novej asfaltovej vrstvy.
Autor TASR
Banská Bystrica 31. októbra (TASR) – Rekonštrukcia cesty I/69 medzi obcou Badín a Banskou Bystricou je ukončená. Rozsiahle práce, ktoré sa začali vlani v decembri, zahŕňali modernizáciu úseku s dĺžkou viac ako tri kilometre, prestavbu križovatky a opravu dvoch mostov v krajskom meste. Investorom stavby bola Slovenská správa ciest a za viac ako 2,9 milióna eur bez DPH ju realizovala spoločnosť EUROVIA SK. TASR o tom v utorok informovala hovorkyňa spoločnosti Simona Tančáková.
Skvalitnenie cestného povrchu úseku, ktorý je v tejto lokalite súbežný s rýchlostnou cestou R1, si vyžiadalo odfrézovanie pôvodného povrchu vozovky a položenie novej asfaltovej vrstvy. Zrekonštruovali aj odstavné plochy, prídavné pruhy či odvodňovacie zariadenia. Zároveň sa zabezpečila renovácia existujúcich priepustov s celkovým vyčistením cestných rigolov. V celej rekonštruovanej dĺžke vozovky vymenili zábradlia, cestné zvodidlá, osadili smerové stĺpiky a na potrebných miestach aj nové cestné obrubníky. Zhotovili aj vodorovné dopravné značenie a doplnili zvislé.
"Rekonštrukcia mosta nad Rakytovským potokom v Banskej Bystrici pozostávala z odfrézovania obrusnej vrstvy vozovky, odstránenia uchytenej vegetácie a náletových drevín v okolí a následného položenia nového povrchu vozovky. V prípade druhého mosta, ktorý vedie ponad potok Kremnička, išlo o náročnejší rekonštrukčný proces. Samotné práce začali odstránením všetkých častí mostného zvršku a vybúraním časti úložných prahov. Potom sa zrealizovali nové úložné prahy, mostné nosníky, spriahajúca doska a mostný zvršok," priblížila Tančáková.
Ako dodala, opravou tohto úseku cesty prvej triedy sa zvýšila bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, ako i komfort pre miestnych obyvateľov a turistov. Rekonštrukcia a sanácia odvodňovacích zariadení zasa zabezpečila úpravu odtokových pomerov zrážkových vôd, čo zlepšilo vplyv prevádzky cesty na životné prostredie.
Skvalitnenie cestného povrchu úseku, ktorý je v tejto lokalite súbežný s rýchlostnou cestou R1, si vyžiadalo odfrézovanie pôvodného povrchu vozovky a položenie novej asfaltovej vrstvy. Zrekonštruovali aj odstavné plochy, prídavné pruhy či odvodňovacie zariadenia. Zároveň sa zabezpečila renovácia existujúcich priepustov s celkovým vyčistením cestných rigolov. V celej rekonštruovanej dĺžke vozovky vymenili zábradlia, cestné zvodidlá, osadili smerové stĺpiky a na potrebných miestach aj nové cestné obrubníky. Zhotovili aj vodorovné dopravné značenie a doplnili zvislé.
"Rekonštrukcia mosta nad Rakytovským potokom v Banskej Bystrici pozostávala z odfrézovania obrusnej vrstvy vozovky, odstránenia uchytenej vegetácie a náletových drevín v okolí a následného položenia nového povrchu vozovky. V prípade druhého mosta, ktorý vedie ponad potok Kremnička, išlo o náročnejší rekonštrukčný proces. Samotné práce začali odstránením všetkých častí mostného zvršku a vybúraním časti úložných prahov. Potom sa zrealizovali nové úložné prahy, mostné nosníky, spriahajúca doska a mostný zvršok," priblížila Tančáková.
Ako dodala, opravou tohto úseku cesty prvej triedy sa zvýšila bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, ako i komfort pre miestnych obyvateľov a turistov. Rekonštrukcia a sanácia odvodňovacích zariadení zasa zabezpečila úpravu odtokových pomerov zrážkových vôd, čo zlepšilo vplyv prevádzky cesty na životné prostredie.