Celkový objem predaja Unileveru sa v sledovanom období zvýšil o 1,3 % a ceny jeho produktov stúpli v priemere o 1,5 %.
Autor TASR
Amsterdam 23. júla (TASR) - Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever dosiahol v 2. štvrťroku 2015 vyššie ako očakávané tržby vďaka dvojcifernému rastu predaja v Latinskej Amerike a oživeniu čínskeho trhu. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Globálny obrat spoločnosti Unilever za tri mesiace od začiatku apríla do konca júna 2015 vzrástol medziročne o 2,9 % na 14,2 miliardy eur, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 2,5 %.
Za tento výsledok vďačí koncern, ktorý vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru od čajov Lipton, cez mrazené pochúťky Magnum Gold a Cornetto po mydlá Dove, najmä Latinskej Amerike, kde jeho tržby stúpli o 13 %. Všeobecne sa obrat Unileveru na rozvíjajúcich sa trhoch v 2. kvartáli zvýšil o 6,5 % a ožil aj v Číne vďaka partnerstvu s internetovým obchodom Alibaba. Koncern generuje približne 59 % tržieb na rozvíjajúcich sa trhoch.
Na vyspelých trhoch však Unilever zaznamenal v sledovanom období pokles predaja o 1,8 %, z toho jeho tržby v Európe sa znížili o 0,9 % a v Severnej Amerike o 2,2 %.
Celkový objem predaja Unileveru sa v sledovanom období zvýšil o 1,3 % a ceny jeho produktov stúpli v priemere o 1,5 %.
Globálny obrat spoločnosti Unilever za tri mesiace od začiatku apríla do konca júna 2015 vzrástol medziročne o 2,9 % na 14,2 miliardy eur, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 2,5 %.
Za tento výsledok vďačí koncern, ktorý vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru od čajov Lipton, cez mrazené pochúťky Magnum Gold a Cornetto po mydlá Dove, najmä Latinskej Amerike, kde jeho tržby stúpli o 13 %. Všeobecne sa obrat Unileveru na rozvíjajúcich sa trhoch v 2. kvartáli zvýšil o 6,5 % a ožil aj v Číne vďaka partnerstvu s internetovým obchodom Alibaba. Koncern generuje približne 59 % tržieb na rozvíjajúcich sa trhoch.
Na vyspelých trhoch však Unilever zaznamenal v sledovanom období pokles predaja o 1,8 %, z toho jeho tržby v Európe sa znížili o 0,9 % a v Severnej Amerike o 2,2 %.
Celkový objem predaja Unileveru sa v sledovanom období zvýšil o 1,3 % a ceny jeho produktov stúpli v priemere o 1,5 %.