Čistý zisk sa zvýšil o 3,5 % na 4 miliardy eur a tržby v sledovanom období stúpli o 2,3 % na 31,1 miliardy eur.
Autor TASR
Londýn 25. júla (TASR) - Britsko-holandský výrobca spotrebného tovaru Unilever zaznamenal za 1. polrok 2024 lepšie ako očakávané výsledky. Prispeli k tomu nárast objemu predaja aj cenové stratégie. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a businesstimes.
Základný prevádzkový zisk Unileveru vzrástol za šesť mesiacov do konca júna 2024 o 17 % na 6,1 miliardy eur a prekonal odhady trhu vo výške 5,44 miliardy eur.
Základná prevádzková marža koncernu stúpla o 250 bázických bodov na 19,6 %.
Čistý zisk sa zvýšil o 3,5 % na 4 miliardy eur a tržby v sledovanom období stúpli o 2,3 % na 31,1 miliardy eur.
Unilever potvrdil prognózu rastu tržieb za celý rok v pásme 3 % až 5 %, väčšinou poháňanú objemom, zatiaľ čo základnú prevádzkovú maržu očakáva vo výške aspoň 18 %.
Niektorí výrobcovia spotrebného tovaru po dlhotrvajúcej globálnej kríze životných nákladov zmiernili zvyšovanie cien v nádeji, že prilákajú späť kupujúcich, ktorí prešli na lacnejšie, často súkromné značky.
Základný rast cien spoločnosti Unilever v 2. štvrťroku bol nižší, ako sa očakávalo, na úrovni 1 %, ale rast objemu predaja predbehol odhady a dosiahol 2,9 %.
Toto odvetvie už niekoľko rokov zápasí s prudko rastúcimi nákladmi, pričom všetko od slnečnicového oleja cez prepravu a balenie až po energie počas pandémie aj po nej v dôsledku ruskej invázie na Ukrajinu zdraželo.
Základný prevádzkový zisk Unileveru vzrástol za šesť mesiacov do konca júna 2024 o 17 % na 6,1 miliardy eur a prekonal odhady trhu vo výške 5,44 miliardy eur.
Základná prevádzková marža koncernu stúpla o 250 bázických bodov na 19,6 %.
Čistý zisk sa zvýšil o 3,5 % na 4 miliardy eur a tržby v sledovanom období stúpli o 2,3 % na 31,1 miliardy eur.
Unilever potvrdil prognózu rastu tržieb za celý rok v pásme 3 % až 5 %, väčšinou poháňanú objemom, zatiaľ čo základnú prevádzkovú maržu očakáva vo výške aspoň 18 %.
Niektorí výrobcovia spotrebného tovaru po dlhotrvajúcej globálnej kríze životných nákladov zmiernili zvyšovanie cien v nádeji, že prilákajú späť kupujúcich, ktorí prešli na lacnejšie, často súkromné značky.
Základný rast cien spoločnosti Unilever v 2. štvrťroku bol nižší, ako sa očakávalo, na úrovni 1 %, ale rast objemu predaja predbehol odhady a dosiahol 2,9 %.
Toto odvetvie už niekoľko rokov zápasí s prudko rastúcimi nákladmi, pričom všetko od slnečnicového oleja cez prepravu a balenie až po energie počas pandémie aj po nej v dôsledku ruskej invázie na Ukrajinu zdraželo.