Spoločnosť poznamenala, že pandémia a s ňou spojené blokády a obmedzenia viedli k významným zmenám v prevádzkovom prostredí na jej trhoch.
Autor TASR
Amsterdam 23. júla (TASR) - Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever zaznamenal v 1. polroku 2020 nárast zisku. V 2. kvartáli vykázal síce pokles tržieb, ale menší, ako sa čakalo, vďaka silnému výkonu v Severnej Amerike, ktorý mu pomohol vykompenzovať vplyv pandémie nového koronavírusu na iných trhoch.
Unilever vo štvrtok oznámil, že jeho zisk pred zdanením v 1. polroku 2020 vzrástol o 4,1 % na 4,53 miliardy eur z minuloročných 4,35 miliardy eur.
Čistý zisk sa pritom zvýšil o 9,3 % na 3,28 miliardy eur z 3,01 miliardy eur vlani, pričom zisk prepočítaný na akciu stúpol na 1,25 eura z 1,14 eura pred rokom.
Obrat koncernu klesol o 1,6 % na 25,71 miliardy eur z vlaňajších 26,13 miliardy eur. Ale pri konštantných menových kurzoch sa zvýšil o 1,2 %.
V 2. štvrťroku sa tržby znížili o 3,1 % na 13,3 miliardy eur pričom takzvané základné tržby klesli o 0,3 % a objem predaja sa znížil o 0,8 %. Analytici pritom predpovedali pokles základných tržieb o 4,3 %.
Z výsledkov Unileveru ďalej vyplýva, že tržby divízie Beauty & Personal Care sa v 2. štvrťroku znížili o 0,9 %, tržby z predaja potravín klesli o 1,8 % a predaj produktov starostlivosti o domácnosť vzrástol o 3,2 %.
Spoločnosť poznamenala, že pandémia a s ňou spojené blokády a obmedzenia viedli k významným zmenám v prevádzkovom prostredí na jej trhoch. Na vzorce spotrebiteľského dopytu malo vplyv obmedzenie pohybu a viac času stráveného v domácnosti, ako aj kritický význam hygieny.
Spoločnosť ponechala štvrťročnú dividendu na úrovni 41,04 eurocentu.
Unilever vo štvrtok oznámil, že jeho zisk pred zdanením v 1. polroku 2020 vzrástol o 4,1 % na 4,53 miliardy eur z minuloročných 4,35 miliardy eur.
Čistý zisk sa pritom zvýšil o 9,3 % na 3,28 miliardy eur z 3,01 miliardy eur vlani, pričom zisk prepočítaný na akciu stúpol na 1,25 eura z 1,14 eura pred rokom.
Obrat koncernu klesol o 1,6 % na 25,71 miliardy eur z vlaňajších 26,13 miliardy eur. Ale pri konštantných menových kurzoch sa zvýšil o 1,2 %.
V 2. štvrťroku sa tržby znížili o 3,1 % na 13,3 miliardy eur pričom takzvané základné tržby klesli o 0,3 % a objem predaja sa znížil o 0,8 %. Analytici pritom predpovedali pokles základných tržieb o 4,3 %.
Z výsledkov Unileveru ďalej vyplýva, že tržby divízie Beauty & Personal Care sa v 2. štvrťroku znížili o 0,9 %, tržby z predaja potravín klesli o 1,8 % a predaj produktov starostlivosti o domácnosť vzrástol o 3,2 %.
Spoločnosť poznamenala, že pandémia a s ňou spojené blokády a obmedzenia viedli k významným zmenám v prevádzkovom prostredí na jej trhoch. Na vzorce spotrebiteľského dopytu malo vplyv obmedzenie pohybu a viac času stráveného v domácnosti, ako aj kritický význam hygieny.
Spoločnosť ponechala štvrťročnú dividendu na úrovni 41,04 eurocentu.