Urobil tak v súvislosti s nadchádzajúcimi majstrovstvami vo futbale a letnou olympiádou.
Autor TASR
Bratislava 14. júna (TASR) - Úrad pre reguláciu hazardných hier (ÚRHH) vyzval prevádzkovateľov hazardných hier a športového stávkovania na dodržiavanie pravidiel zodpovednej reklamy. Urobil tak v súvislosti s nadchádzajúcimi majstrovstvami vo futbale a letnou olympiádou. Dodržiavať pravidlá sa prevádzkovatelia hazardných hier zaviazali v Kódexe zodpovednej reklamy. V piatok o tom informovala Henrieta Vartovník Borowiecka z ÚRHH.
"Signatári kódexu by si mali uvedomiť, že svojim podpisom prevzali na seba obrovskú zodpovednosť na jednej strane voči spoločnosti a ochrane zraniteľných skupín a na druhej strane k zachovaniu integrity tohto odvetvia. Nedodržiavaním pravidiel znehodnocujú význam dobrovoľnej samoregulácie a vysielajú signál, že samoregulácia tohto segmentu nemusí byť účinnou cestou," uviedol generálny riaditeľ ÚRHH Martin Bohoš.
Úrad upozornil, že v rozpore s kódexom sú aj aktivity viacerých prevádzkovateľov hazardných hier, ktoré propagujú herné bonusy alebo benefity, najmä za registráciu nových členov. "Zodpovedná reklama na hazardné hry nepropaguje možnosť získať registračný, objemový alebo akýkoľvek iný herný bonus, prémiu alebo herný benefit v konkrétnej alebo škálovateľnej hodnote bez uvedenia základných podmienok a kritérií pre jeho získanie," upozornil ÚRHH.
Cieľom kódexu je podľa Bohoša posilniť existujúce právne normy a nastaviť samoregulačné pravidlá, ktoré majú chrániť spotrebiteľov, najmä maloleté osoby. "Prevádzkovatelia hazardných hier, ktorí si neplnia záväzky a ignorujú dohodnuté pravidlá, svojimi agresívnymi obchodnými a marketingovými praktikami prehlbujú negatívne vnímanie hazardných hier, čím podkopávajú úsilie a prístup zodpovedných prevádzkovateľov," doplnil Bohoš.
Kódex zodpovednej reklamy platí od začiatku roka 2023. Dohodli sa na ňom prevádzkovatelia hazardných hier spolu s ÚRHH. Dokument podľa úradu obsahuje 18 etických pravidiel v oblasti reklamy hazardných hier propagovanej na Slovensku. Dodržiavať pravidlá kódexu sa zaviazalo 39 subjektov, ktoré podľa ÚRHH tvoria takmer 98 % trhu s hazardnými hrami.
"Signatári kódexu by si mali uvedomiť, že svojim podpisom prevzali na seba obrovskú zodpovednosť na jednej strane voči spoločnosti a ochrane zraniteľných skupín a na druhej strane k zachovaniu integrity tohto odvetvia. Nedodržiavaním pravidiel znehodnocujú význam dobrovoľnej samoregulácie a vysielajú signál, že samoregulácia tohto segmentu nemusí byť účinnou cestou," uviedol generálny riaditeľ ÚRHH Martin Bohoš.
Úrad upozornil, že v rozpore s kódexom sú aj aktivity viacerých prevádzkovateľov hazardných hier, ktoré propagujú herné bonusy alebo benefity, najmä za registráciu nových členov. "Zodpovedná reklama na hazardné hry nepropaguje možnosť získať registračný, objemový alebo akýkoľvek iný herný bonus, prémiu alebo herný benefit v konkrétnej alebo škálovateľnej hodnote bez uvedenia základných podmienok a kritérií pre jeho získanie," upozornil ÚRHH.
Cieľom kódexu je podľa Bohoša posilniť existujúce právne normy a nastaviť samoregulačné pravidlá, ktoré majú chrániť spotrebiteľov, najmä maloleté osoby. "Prevádzkovatelia hazardných hier, ktorí si neplnia záväzky a ignorujú dohodnuté pravidlá, svojimi agresívnymi obchodnými a marketingovými praktikami prehlbujú negatívne vnímanie hazardných hier, čím podkopávajú úsilie a prístup zodpovedných prevádzkovateľov," doplnil Bohoš.
Kódex zodpovednej reklamy platí od začiatku roka 2023. Dohodli sa na ňom prevádzkovatelia hazardných hier spolu s ÚRHH. Dokument podľa úradu obsahuje 18 etických pravidiel v oblasti reklamy hazardných hier propagovanej na Slovensku. Dodržiavať pravidlá kódexu sa zaviazalo 39 subjektov, ktoré podľa ÚRHH tvoria takmer 98 % trhu s hazardnými hrami.