Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

USA žalujú Google pre dominanciu v oblasti digitálnej reklamy

Na archívnej snímke zamestnanci Google kráčajú okolo nápasu v sídle spoločnosti v Mountain View. Foto: TASR/AP

K utorkovej žalobe ministerstva sa pripojilo osem štátov vrátane domovského štátu Google Kalifornie.

Washington 24. januára (TASR) - Ministerstvo spravodlivosti USA podalo v utorok žalobu na internetový vyhľadávač Google, dcérsku firmu spoločnosti Alphabet. Obvinilo ho, že zneužíva svoje dominantné postavenie v oblasti digitálnej reklamy. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Podľa ministerstva Google použil nezákonné prostriedky na odstránenie alebo výrazné eliminovanie akejkoľvek hrozby pre svoju dominanciu nad digitálnymi reklamnými technológiami. Žiada preto súd, aby prinútil spoločnosť Google vzdať sa takýchto praktík.

Google zatiaľ neodpovedal na žiadosť o komentár.

Táto žaloba je druhou zo strany vlády proti spoločnosti Google, ktorá údajne porušuje protimonopolné zákony v tom, ako získava alebo si udržiava svoju dominanciu na trhu. V roku 2020 podalo ministerstvo žalobu proti Google pre jeho monopolné postavenie pri internetovom vyhľadávaní a súd sa má začať v septembri.

K utorkovej žalobe ministerstva sa pripojilo osem štátov vrátane domovského štátu Google Kalifornie.

Podľa žaloby "Google zmaril zmysluplnú hospodársku súťaž, čo bráni inováciám v odvetví digitálnej reklamy, získal tak pre seba nadmerné zisky a zabránil spravodlivému fungovaniu voľného trhu na podporu záujmov inzerentov a vydavateľov".

Hoci Google zostáva dlhodobo lídrom na trhu, jeho podiel na príjmoch z digitálnej reklamy v USA klesá. Podľa údajov Insider Intelligence minulý rok klesol na 28,8 % z 36,7 % v roku 2016. Reklamná aktivita spoločnosti Google sa podieľa približne 80 % na jej príjmoch.