Výstavba úseku D3 zo Svrčinovca po Skalité sa začala na jeseň 2013.
Autor TASR
Skalité 8. októbra (TASR) – Úsek diaľnice D3 na Kysuciach zo Svrčinovca po Skalité by sa mal dokončiť tak, ako je plánovaný, teda v roku 2016. Harmonogram na tejto ceste smerujúcej do Poľska sa totiž nateraz dodržiava. Konštatovali to počas dnešnej obhliadky tunela Poľana pri obci Skalité minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) a šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš.
"Zatiaľ z pohľadu celkového termínu odovzdania diela, ktorý je plánovaný v roku 2016, by nemalo dôjsť k zásadným zmenám," priblížil minister. Aj keď, čo sa týka tunela, jeho razba je podľa Počiatka trochu pomalšia. Gajdoš tiež pripustil jemné komplikácie v rámci výstavby, ale to je podľa jeho slov bežná záležitosť, "s ktorou sa stavebné firmy musia potýkať v rámci takýchto komplexných diel, ako sú diaľničné úseky," dodal.
Cestu stavia konzorcium firiem Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav. Dve z nich, spoločnosti Váhostav-SK a Doprastav, majú momentálne finančné problémy. Podľa ministra však z tohto dôvodu žiadne zmeny či ohrozenia termínov nie sú avizované.
Výstavba úseku D3 zo Svrčinovca po Skalité sa začala na jeseň 2013. Cena za diaľnicu je vo výške 329,9 milióna eur. Úsek sa buduje v polovičnom profile, keďže intenzita dopravy je tu nízka a aj polovičný profil má postačiť na to, aby obslúžil dopravný dopyt na ceste. Nachádzajú sa na ňom dva tunely – Svrčinovec a Poľana.
Súčasťou tohto úseku D3 sa v roku 2012 stal aj nadväzujúci úsek zo Skalitého po štátnu hranicu s Poľskou republikou. Ide o viac ako trojkilometrovú časť diaľnice D3, ktorá sa aktuálne stavia takmer 17 rokov a stále nie je dokončená.
Cesta si už vyslúžila úsmevný názov "diaľnica pre poľovníkov", pretože končí v poli. Aj keď prakticky dokončená je, chýbajú jej len posledné vrstvy asfaltu. Definitívne sa však doteraz nemohla dostavať, pretože sa nevybudoval jej predchádzajúci úsek zo Svrčinovca po Skalité. Oba úseky sa tak majú spoločne dostavať v roku 2016.
Minister Počiatek po obhliadke tunela Poľana otvoril aj obchvat mesta Čadce. Podľa neho je dôležité, že podobne ako iné aj tento obchvat odľahčí staré cesty a presmeruje intenzívne toky na kvalitnejšiu infraštruktúru. "Tým odľahčí život obyvateľov," zdôraznil. Samotný obchvat je podľa neho ale len malou časťou z celkových prác, ktoré štát v regióne robí. "Kľúčovou vecou je realizácia diaľnice D3, ktorá definitívne vyrieši problémy, ktoré obyvateľstvo týchto miest zažíva," doplnil Počiatek.
"Zatiaľ z pohľadu celkového termínu odovzdania diela, ktorý je plánovaný v roku 2016, by nemalo dôjsť k zásadným zmenám," priblížil minister. Aj keď, čo sa týka tunela, jeho razba je podľa Počiatka trochu pomalšia. Gajdoš tiež pripustil jemné komplikácie v rámci výstavby, ale to je podľa jeho slov bežná záležitosť, "s ktorou sa stavebné firmy musia potýkať v rámci takýchto komplexných diel, ako sú diaľničné úseky," dodal.
Cestu stavia konzorcium firiem Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav. Dve z nich, spoločnosti Váhostav-SK a Doprastav, majú momentálne finančné problémy. Podľa ministra však z tohto dôvodu žiadne zmeny či ohrozenia termínov nie sú avizované.
Výstavba úseku D3 zo Svrčinovca po Skalité sa začala na jeseň 2013. Cena za diaľnicu je vo výške 329,9 milióna eur. Úsek sa buduje v polovičnom profile, keďže intenzita dopravy je tu nízka a aj polovičný profil má postačiť na to, aby obslúžil dopravný dopyt na ceste. Nachádzajú sa na ňom dva tunely – Svrčinovec a Poľana.
Súčasťou tohto úseku D3 sa v roku 2012 stal aj nadväzujúci úsek zo Skalitého po štátnu hranicu s Poľskou republikou. Ide o viac ako trojkilometrovú časť diaľnice D3, ktorá sa aktuálne stavia takmer 17 rokov a stále nie je dokončená.
Cesta si už vyslúžila úsmevný názov "diaľnica pre poľovníkov", pretože končí v poli. Aj keď prakticky dokončená je, chýbajú jej len posledné vrstvy asfaltu. Definitívne sa však doteraz nemohla dostavať, pretože sa nevybudoval jej predchádzajúci úsek zo Svrčinovca po Skalité. Oba úseky sa tak majú spoločne dostavať v roku 2016.
Minister Počiatek po obhliadke tunela Poľana otvoril aj obchvat mesta Čadce. Podľa neho je dôležité, že podobne ako iné aj tento obchvat odľahčí staré cesty a presmeruje intenzívne toky na kvalitnejšiu infraštruktúru. "Tým odľahčí život obyvateľov," zdôraznil. Samotný obchvat je podľa neho ale len malou časťou z celkových prác, ktoré štát v regióne robí. "Kľúčovou vecou je realizácia diaľnice D3, ktorá definitívne vyrieši problémy, ktoré obyvateľstvo týchto miest zažíva," doplnil Počiatek.