Podľa štúdie tržby 30 najväčších nemeckých koncernov v zahraničí od roka 2011 vzrástli o 28 %, počet ich zamestnancov v cudzine však stúpol len o 8 %.
Autor TASR
Stuttgart 16. októbra (TASR) - Viac úspechov v zahraničí prospieva zamestnanosti doma. Podľa štúdie konzultačnej spoločnosti Ernst & Young (EY) tento vzorec platí pre najväčšie nemecké koncerny, ktoré sú súčasťou frankfurtského akciového indexu Dax.
"Podnikanie koncernov Dax v zahraničí v posledných rokoch píše príbeh úspechu, a to aj pre samotné Nemecko," povedal pre agentúru DPA člen predstavenstva EY Mathieu Meyer. "Zamestnanosť v Nemecku v posledných rokoch rástla rýchlejšie než tržby. Stalo sa tak vďaka výborným výsledkom činnosti v zahraničí." Tento úspech priniesol lepšiu vyťaženosť fabrík a najdôležitejším oblastiam činnosti, napríklad, vývoju, výskumu či marketingu, priniesol nové impulzy.
Podľa štúdie tržby 30 najväčších nemeckých koncernov v zahraničí od roka 2011 vzrástli o 28 %, počet ich zamestnancov v cudzine však stúpol len o 8 %. Naproti tomu v Nemecku sa tržby zvýšili len o 5 %, kým počet zamestnancov o 6 %.
V prospech zlatého pravidla, že podnikanie v zahraničí prináša doma viac pracovných miest, podľa EY hovorí aj fakt, že k zamestnanosti prispievajú predovšetkým firmy s rozsiahlou sieťou zahraničných dcérskych spoločností a silnými medzinárodnými aktivitami.
"Podnikanie koncernov Dax v zahraničí v posledných rokoch píše príbeh úspechu, a to aj pre samotné Nemecko," povedal pre agentúru DPA člen predstavenstva EY Mathieu Meyer. "Zamestnanosť v Nemecku v posledných rokoch rástla rýchlejšie než tržby. Stalo sa tak vďaka výborným výsledkom činnosti v zahraničí." Tento úspech priniesol lepšiu vyťaženosť fabrík a najdôležitejším oblastiam činnosti, napríklad, vývoju, výskumu či marketingu, priniesol nové impulzy.
Podľa štúdie tržby 30 najväčších nemeckých koncernov v zahraničí od roka 2011 vzrástli o 28 %, počet ich zamestnancov v cudzine však stúpol len o 8 %. Naproti tomu v Nemecku sa tržby zvýšili len o 5 %, kým počet zamestnancov o 6 %.
V prospech zlatého pravidla, že podnikanie v zahraničí prináša doma viac pracovných miest, podľa EY hovorí aj fakt, že k zamestnanosti prispievajú predovšetkým firmy s rozsiahlou sieťou zahraničných dcérskych spoločností a silnými medzinárodnými aktivitami.