Pokles záujmu o nákupy v stálych predajniach zrejme súvisí aj s tým, že internetové obchody zvyšujú svoje podnikateľské aktivity a rozširujú sortiment ponúkaného tovaru.
Autor TASR
Düsseldorf 22. septembra (TASR) - Horúci prvý polrok 2018 a rozmáhajúci sa internetový obchod sa prejavili v slabom obrate v predajniach v centre nemeckých veľkomiest. Napriek dobrej konjunktúre si každý druhý majiteľ obchodu sťažoval na pokles počtu zákazníkov a tržieb od začiatku januára do konca júna. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý si dalo urobiť Združenie obchodu Nemecka (HDE).
Pokles záujmu o nakupovanie v kamenných obchodoch pokračoval aj v letných mesiacoch. Konateľ HDE Stefan Genth vidí hlavnú príčinu nielen v pokračujúcej ofenzíve internetových obchodov, ale aj v nadpriemerne vysokých páľavách. „Pri 38 stupňoch Celzia prestávajú byť nákupné potulky radosťou a potešením“, dodal Genth.
Pokles záujmu o nákupy v stálych predajniach zrejme súvisí aj s tým, že internetové obchody zvyšujú svoje podnikateľské aktivity a rozširujú sortiment ponúkaného tovaru. Pomerne malé predajne v centrách nemôžu ponukou konkurovať obrovským skladovým priestorom internetovej konkurencie.
Pokles záujmu o nakupovanie v kamenných obchodoch pokračoval aj v letných mesiacoch. Konateľ HDE Stefan Genth vidí hlavnú príčinu nielen v pokračujúcej ofenzíve internetových obchodov, ale aj v nadpriemerne vysokých páľavách. „Pri 38 stupňoch Celzia prestávajú byť nákupné potulky radosťou a potešením“, dodal Genth.
Pokles záujmu o nákupy v stálych predajniach zrejme súvisí aj s tým, že internetové obchody zvyšujú svoje podnikateľské aktivity a rozširujú sortiment ponúkaného tovaru. Pomerne malé predajne v centrách nemôžu ponukou konkurovať obrovským skladovým priestorom internetovej konkurencie.