MOL sa v Stratégii 2030 zameriava na výrobu ekologických inovatívnych výrobkov v malom objeme.
Autor TASR
Bratislava 9. mája (TASR) - Základný kameň nového závodu na výrobu gumoasfaltu v rafinérii Zala v západomaďarskom meste Zalaegerszeg položili maďarský minister financií Mihály Varga, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Skupiny MOL Zsolt Hernádi a primátor mesta Zoltán Balaicz. Médiá o tom vo štvrtok informoval hovorca rafinérsko-petrochemickej spoločnosti Slovnaft Anton Molnár, ktorá je súčasťou ropnej stredoeurópskej Skupiny MOL.
Tri štvrtiny investícií vo výške 10,3 milióna dolárov (9,194 milióna eur) pokryje skupina MOL z vlastných zdrojov a štvrtina je financovaná prostredníctvom maďarského štátneho programu na podporu firemných investícií.
MOL sa v Stratégii 2030 zameriava na výrobu ekologických inovatívnych výrobkov v malom objeme. "Chceme byť iniciátormi zmien, sme jedinou spoločnosťou v regióne strednej a východnej Európy, ktorá disponuje patentom na technológiu výroby gumoasfaltu chráneným autorskými právami,“ uviedol okrem iného predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Skupiny MOL Hernádi. Podľa jej výpočtov môžu byť náklady na výstavbu a údržbu ciest počas 30-ročného životného cyklu až o 30 % nižšie. Patentovaná technológia tejto výroby je výsledkom spolupráce Skupiny MOL a Panónskej univerzity.
Závod s ročnou kapacitou 20.000 ton gumoasfaltu začne vyrábať na budúci rok. Gumoasfalt bude využitý na budovanie trvalejších asfaltových vozoviek s vyššou nosnosťou a nižšími nákladmi na údržbu. Vyrobia ho ekologickou technológiou a je primárne určený pre maďarský trh na výstavbu ciest.
Nový závod použije ročne na uvedenú výrobu 3000 ton gumovej drviny a prispeje k recyklácii približne pol milióna automobilových pneumatík. Toto množstvo predstavuje 8 až 10 % ročného odpadu z použitých pneumatík v Maďarsku. Výroba 20.000 ton gumoasfaltu ročne umožní výstavbu 200 kilometrov dvojprúdových ciest alebo opravu hornej vrstvy 600 kilometrov dvojprúdových ciest, uzatvára hovorca Slovnaftu. (1 EUR = 1,1202 USD)
Tri štvrtiny investícií vo výške 10,3 milióna dolárov (9,194 milióna eur) pokryje skupina MOL z vlastných zdrojov a štvrtina je financovaná prostredníctvom maďarského štátneho programu na podporu firemných investícií.
MOL sa v Stratégii 2030 zameriava na výrobu ekologických inovatívnych výrobkov v malom objeme. "Chceme byť iniciátormi zmien, sme jedinou spoločnosťou v regióne strednej a východnej Európy, ktorá disponuje patentom na technológiu výroby gumoasfaltu chráneným autorskými právami,“ uviedol okrem iného predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Skupiny MOL Hernádi. Podľa jej výpočtov môžu byť náklady na výstavbu a údržbu ciest počas 30-ročného životného cyklu až o 30 % nižšie. Patentovaná technológia tejto výroby je výsledkom spolupráce Skupiny MOL a Panónskej univerzity.
Závod s ročnou kapacitou 20.000 ton gumoasfaltu začne vyrábať na budúci rok. Gumoasfalt bude využitý na budovanie trvalejších asfaltových vozoviek s vyššou nosnosťou a nižšími nákladmi na údržbu. Vyrobia ho ekologickou technológiou a je primárne určený pre maďarský trh na výstavbu ciest.
Nový závod použije ročne na uvedenú výrobu 3000 ton gumovej drviny a prispeje k recyklácii približne pol milióna automobilových pneumatík. Toto množstvo predstavuje 8 až 10 % ročného odpadu z použitých pneumatík v Maďarsku. Výroba 20.000 ton gumoasfaltu ročne umožní výstavbu 200 kilometrov dvojprúdových ciest alebo opravu hornej vrstvy 600 kilometrov dvojprúdových ciest, uzatvára hovorca Slovnaftu. (1 EUR = 1,1202 USD)