V závode plánujú ročne vyrobiť 100.000 až 120.000 áut. Budú to posledné modely Mercedes-Benz A-Class a Mercedes-Benz B-Class.
Autor TASR
Budapešť 29. marca (TASR) – V novom závode nemeckej automobilky Daimler-Benz v maďarskom Kecskeméte sa dnes začala sériová výroba osobných automobilov. Riaditeľ Daimler AG Dieter Zetsche vyhlásil, že počet zamestnancov doplnia na 3000 vzhľadom na veľký záujem o novú generáciu kompaktného modelu.
Podľa maďarskej tlačovej agentúry MTI riaditeľ dodal, že v závode plánujú ročne vyrobiť 100.000 až 120.000 áut. Budú to posledné modely Mercedes-Benz A-Class a Mercedes-Benz B-Class.
Maďarský premiér Viktor Orbán na slávnostnom začatí výroby vyhlásil, že v tomto prípade nejde iba o investíciu, ale o spojenectvo medzi Nemeckom a Maďarskom.
Orbán dodal, že maďarský automobilový priemysel sa rozšíril o ďalšiu baštu, ktorá ponúka ľuďom možnosť zmysluplnej práce. „Maďarsko potrebuje podniky, ktoré neprichádzajú kvôli monopolu na trhu, ale vytvárajú hodnoty, akým je Mercedes,“ konštatoval premiér, ktorý vyjadril nádej, že vďaka takýmto investíciám bude Maďarsko jedným z centier svetovej výroby automobilov.
Základný kameň tohto závodu, ktorý je prvým na výrobu osobných vozidiel značky Mercedes vo východnej Európe, položili 16. októbra 2009 za účasti maďarského premiéra Gordona Bajnaiho.
Nemecká automobilka Daimler-Benz podpísala dohodu o výstavbe závodu na výrobu menších modelov Mercedes s maďarskou vládou 27. októbra 2008 v hodnote 800 miliónov eur.
Maďarsko na základe súhlasu Európskej komisie (EK) mohlo podporiť túto investíciu sumou 111,5 milióna eur. Komisia konštatovala, že sa projektom neprimerane neohrozí hospodárska súťaž, Daimler nezíska na trhu neprimeraný podiel.
Podľa maďarskej tlačovej agentúry MTI riaditeľ dodal, že v závode plánujú ročne vyrobiť 100.000 až 120.000 áut. Budú to posledné modely Mercedes-Benz A-Class a Mercedes-Benz B-Class.
Maďarský premiér Viktor Orbán na slávnostnom začatí výroby vyhlásil, že v tomto prípade nejde iba o investíciu, ale o spojenectvo medzi Nemeckom a Maďarskom.
Orbán dodal, že maďarský automobilový priemysel sa rozšíril o ďalšiu baštu, ktorá ponúka ľuďom možnosť zmysluplnej práce. „Maďarsko potrebuje podniky, ktoré neprichádzajú kvôli monopolu na trhu, ale vytvárajú hodnoty, akým je Mercedes,“ konštatoval premiér, ktorý vyjadril nádej, že vďaka takýmto investíciám bude Maďarsko jedným z centier svetovej výroby automobilov.
Základný kameň tohto závodu, ktorý je prvým na výrobu osobných vozidiel značky Mercedes vo východnej Európe, položili 16. októbra 2009 za účasti maďarského premiéra Gordona Bajnaiho.
Nemecká automobilka Daimler-Benz podpísala dohodu o výstavbe závodu na výrobu menších modelov Mercedes s maďarskou vládou 27. októbra 2008 v hodnote 800 miliónov eur.
Maďarsko na základe súhlasu Európskej komisie (EK) mohlo podporiť túto investíciu sumou 111,5 milióna eur. Komisia konštatovala, že sa projektom neprimerane neohrozí hospodárska súťaž, Daimler nezíska na trhu neprimeraný podiel.