Podľa Miku Slovakia Travel pracuje na podpore príjazdového cestovného ruchu všetkými dostupnými komunikačnými nástrojmi.
Autor TASR
Bratislava 25. decembra (TASR) - Od skončenia pandémie spôsobenej ochorením COVID-19 sa zvyšujú všetky parametre cestovného ruchu. Rastie počet turistov i prenocovaní a na Slovensko sa opäť vracajú zahraniční turisti. Pre TASR to uviedol generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika, podľa ktorého sú trendy v cestovnom ruchu priaznivé.
"Určite je to priaznivý trend, naše modely prepočítali, koľko bude po pandémii trvať, kým sa počty turistov a prenocovaní vrátia na čísla z predpandemického obdobia a trend bol viac ako tri roky. Nárast zahraničných turistov je dynamický a verím, že sa nám do troch rokov podarí tie parametre naplniť aj napriek tomu, že nie všetko na trhu nám pomáhalo," uviedol Mika s tým, že turistický ruch ovplyvnil vojnový konflikt na Ukrajine či uzavretie niektorých trhov i nárast cien energií.
Aj napriek nie úplne priaznivým okolnostiam, ktoré ovplyvňovali cestovný ruch, bol podľa Miku v tomto roku trend nárastu zahraničných turistov dynamickejší ako domácich, tých totiž v lete zlákalo skôr more.
Hoci sa návštevnosť Slovenska zahraničnými turistami vyvíja priaznivo, podľa Miku sa sleduje ťažšie, chýba totiž digitalizácia cestovného ruchu. "Cestovný ruch na Slovensku sa vlastne ocitne v štatistikách a oficiálnych dátach iba vďaka tomu, keď sa turista ubytuje a prenocuje," uviedol Mika.
Ako dodal, nie je možné zachytiť objem turistov, ktorí prídu na jeden deň a neprenocujú. Zrátať tiež nemožno turistov, ktorí sa ubytujú mimo oficiálnych zariadení, teda cez digitálne platformy či v súkromí.
Podľa Miku Slovakia Travel pracuje na podpore príjazdového cestovného ruchu všetkými dostupnými komunikačnými nástrojmi. Slovensko sa turistom v zahraničí snaží priblížiť prostredníctvom štandardnej reklamy, ale aj účasťou na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu či B2B aktivitách.
"Slovensko je stále ešte krajinou, ktorá nie je veľmi poznaná. V predošlých obdobiach chýbala kontinuálna a konzistentná komunikácia Slovenska ako turistickej destinácie, tu máme oproti okolitým krajinám stále veľký deficit. Slovensko je veľmi atraktívnou turistickou destináciou, čo, žiaľ, ešte stále nie je úplne v povedomí. Našou prácou je, aby bola atraktivita Slovenska komunikovaná tak, aby sa stalo značkou cestovného ruchu," dodal Mika.
"Určite je to priaznivý trend, naše modely prepočítali, koľko bude po pandémii trvať, kým sa počty turistov a prenocovaní vrátia na čísla z predpandemického obdobia a trend bol viac ako tri roky. Nárast zahraničných turistov je dynamický a verím, že sa nám do troch rokov podarí tie parametre naplniť aj napriek tomu, že nie všetko na trhu nám pomáhalo," uviedol Mika s tým, že turistický ruch ovplyvnil vojnový konflikt na Ukrajine či uzavretie niektorých trhov i nárast cien energií.
Aj napriek nie úplne priaznivým okolnostiam, ktoré ovplyvňovali cestovný ruch, bol podľa Miku v tomto roku trend nárastu zahraničných turistov dynamickejší ako domácich, tých totiž v lete zlákalo skôr more.
Hoci sa návštevnosť Slovenska zahraničnými turistami vyvíja priaznivo, podľa Miku sa sleduje ťažšie, chýba totiž digitalizácia cestovného ruchu. "Cestovný ruch na Slovensku sa vlastne ocitne v štatistikách a oficiálnych dátach iba vďaka tomu, keď sa turista ubytuje a prenocuje," uviedol Mika.
Ako dodal, nie je možné zachytiť objem turistov, ktorí prídu na jeden deň a neprenocujú. Zrátať tiež nemožno turistov, ktorí sa ubytujú mimo oficiálnych zariadení, teda cez digitálne platformy či v súkromí.
Podľa Miku Slovakia Travel pracuje na podpore príjazdového cestovného ruchu všetkými dostupnými komunikačnými nástrojmi. Slovensko sa turistom v zahraničí snaží priblížiť prostredníctvom štandardnej reklamy, ale aj účasťou na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu či B2B aktivitách.
"Slovensko je stále ešte krajinou, ktorá nie je veľmi poznaná. V predošlých obdobiach chýbala kontinuálna a konzistentná komunikácia Slovenska ako turistickej destinácie, tu máme oproti okolitým krajinám stále veľký deficit. Slovensko je veľmi atraktívnou turistickou destináciou, čo, žiaľ, ešte stále nie je úplne v povedomí. Našou prácou je, aby bola atraktivita Slovenska komunikovaná tak, aby sa stalo značkou cestovného ruchu," dodal Mika.