Minister dopravy Scheuer zdôraznil, že investície do železničnej dopravy, využívania bicyklov a do iných druhov verejnej prímestskej dopravy budú v krajine rásť.
Autor TASR
Berlín 15. mája (TASR) - Minister dopravy Andreas Scheuer vyjadril v utorok v spolkovom parlamente výhrady voči technickému zdokonaľovaniu starších áut s dieselovým motorom. Poukázal na to, že plánovaným skvalitnením softvéru miliónov áut s dieselovým motorom, zmenami v dieselových autobusoch, podporou elektromobility a zlepšovaním plynulosti cestnej dopravy sa dosiahol významný pokles zaťažovania ovzdušia škodlivými plynmi. Pretrvávajú však aj naďalej technické, právne a finančne pochybnosti o zlepšovaní ich hardvéru.
V rámci aktuálneho programu Saubere Luft (Čistý vzduch) dá spolková vláda na jeho ciele k dispozícii jednu miliardu eur. Prišlo už 400 námetov na podporu elektromobility a viac ako 100 návrhov na digitalizáciu komunálnych dopravných systémov. Na ne sa poukázalo viac ako 60 miliónov eur. „Toto je správny recept, a nie investície do starých áut," konštatoval minister.
Scheuer zdôraznil, že investície do železničnej dopravy, využívania bicyklov a do iných druhov verejnej prímestskej dopravy budú v krajine rásť. „Nechceme hanobiť autá, to by bola nesprávna cesta,“ povedal. Mnoho ľudí je na ne odkázaných. Prijmú sa však stimuly, aby ľudia viac využívali služby železnice a presadali na bicykle. „Chceme aj naďalej dobrú mobilitu, dobrú infraštruktúru, ale nijaké zákazy a nijaké príkazy."
V tomto roku má ministerstvo na dopravu a digitalizáciu infraštruktúry k dispozícii 16,8 miliardy eur.
V rámci aktuálneho programu Saubere Luft (Čistý vzduch) dá spolková vláda na jeho ciele k dispozícii jednu miliardu eur. Prišlo už 400 námetov na podporu elektromobility a viac ako 100 návrhov na digitalizáciu komunálnych dopravných systémov. Na ne sa poukázalo viac ako 60 miliónov eur. „Toto je správny recept, a nie investície do starých áut," konštatoval minister.
Scheuer zdôraznil, že investície do železničnej dopravy, využívania bicyklov a do iných druhov verejnej prímestskej dopravy budú v krajine rásť. „Nechceme hanobiť autá, to by bola nesprávna cesta,“ povedal. Mnoho ľudí je na ne odkázaných. Prijmú sa však stimuly, aby ľudia viac využívali služby železnice a presadali na bicykle. „Chceme aj naďalej dobrú mobilitu, dobrú infraštruktúru, ale nijaké zákazy a nijaké príkazy."
V tomto roku má ministerstvo na dopravu a digitalizáciu infraštruktúry k dispozícii 16,8 miliardy eur.