Rafinéria indického koncernu Reliance je štyrikrát väčšia než najväčšia nemecká rafinéria. Touto konkurenciou a poklesom spotreby pohonných látok dôjde k zrýchlenému zániku rafinérií.
Autor TASR
Düsseldorf 19. júla (TASR) - Dopyt po pohonných látkach klesá už roky. A tento trend bude pokračovať. Do roku 2030 by sa mal dopyt po benzíne v Nemecku znížiť o 30 až 40 %.
V rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Handelsblatt to uviedol šéf BP Europa Michael Schmidt.
Doteraz sa prebytok benzínu spravidla vyváža do Spojených štátov. Ale aj tu sa situácia mení. V súčasnosti sa na trh tlačí čoraz viac výrobcov pohonných látok z Ázie, najmä z Indie.
Rafinéria indického koncernu Reliance je štyrikrát väčšia než najväčšia nemecká rafinéria. Touto konkurenciou a poklesom spotreby pohonných látok dôjde k zrýchlenému zániku rafinérií. Ešte viac sa zhorší situácia, ak Američania začnú ťažiť ropu z bridlíc a stanú sa v nej i v zemnom plyne sebestačnejšími. Schmidt odhaduje, že v Európe postupne zanikne asi štvrtina rafinérií.
V rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Handelsblatt to uviedol šéf BP Europa Michael Schmidt.
Doteraz sa prebytok benzínu spravidla vyváža do Spojených štátov. Ale aj tu sa situácia mení. V súčasnosti sa na trh tlačí čoraz viac výrobcov pohonných látok z Ázie, najmä z Indie.
Rafinéria indického koncernu Reliance je štyrikrát väčšia než najväčšia nemecká rafinéria. Touto konkurenciou a poklesom spotreby pohonných látok dôjde k zrýchlenému zániku rafinérií. Ešte viac sa zhorší situácia, ak Američania začnú ťažiť ropu z bridlíc a stanú sa v nej i v zemnom plyne sebestačnejšími. Schmidt odhaduje, že v Európe postupne zanikne asi štvrtina rafinérií.