Začiatok novembra bol pre mliekarne dôležitý. Tradične za začína obdobie pre plnenie nových zmlúv medzi nimi a obchodnými reťazcami na mlieko a široký sortiment mliečnych tovarov.
Autor TASR
Berlín 6. novembra (TASR) - Mlieko v nemeckých supermarketoch je od začiatku mesiaca drahšie. Informuje o tom portál spravodajskej televíznej stanice N24.
Ceny mlieka začal dvíhať obchodný reťazec Aldi. Potom ho nasledovali ďalšie. Vzostup ceny mlieka potešil Spolkové združenie producentov mlieka (BDM), ale uľahčenie ešte neprišlo. „Musíme vyčkať, koľko ho dajú mliekarne do distribúcie, uviedol hovorca BDM. V októbri dostávala prvovýroba za liter 25-26 centov. Jej hranica rentability sa však začína pri výkupnej cene 40 centov za liter.
Zdržanlivo sa vyjadril aj predseda Krajinského združenia roľníkov v Brandenbursku Henrik Wendorff. Povedal, že keď Aldi a iní obchodníci zvýšili cenu konzumného mlieka na 40 centov za liter, nesmie sa zabudnúť na to, že roľníci viac ako rok mali jeho katastrofálne nízku výkupnú cenu. Tá mnohých producentov prinútila, aby opustili svoje farmy. V Brandebursku zaniklo 60 mliečnych fariem. Dojníc v spolkovej krajine ubudlo viac ako 10.000.
Začiatok novembra bol pre mliekarne dôležitý. Tradične za začína obdobie pre plnenie nových zmlúv medzi nimi a obchodnými reťazcami na mlieko a široký sortiment mliečnych tovarov.
Reťazec Aldi zvýšil cenu čerstvého mlieka o 19 centov na 65 centov za liter. Liter čerstvého plnotučného mlieka zdražel o 18 centov na 60 centov za liter. Za rovnakú cenu sa predáva aj nízkotučné mlieko.
Ceny mlieka začal dvíhať obchodný reťazec Aldi. Potom ho nasledovali ďalšie. Vzostup ceny mlieka potešil Spolkové združenie producentov mlieka (BDM), ale uľahčenie ešte neprišlo. „Musíme vyčkať, koľko ho dajú mliekarne do distribúcie, uviedol hovorca BDM. V októbri dostávala prvovýroba za liter 25-26 centov. Jej hranica rentability sa však začína pri výkupnej cene 40 centov za liter.
Zdržanlivo sa vyjadril aj predseda Krajinského združenia roľníkov v Brandenbursku Henrik Wendorff. Povedal, že keď Aldi a iní obchodníci zvýšili cenu konzumného mlieka na 40 centov za liter, nesmie sa zabudnúť na to, že roľníci viac ako rok mali jeho katastrofálne nízku výkupnú cenu. Tá mnohých producentov prinútila, aby opustili svoje farmy. V Brandebursku zaniklo 60 mliečnych fariem. Dojníc v spolkovej krajine ubudlo viac ako 10.000.
Začiatok novembra bol pre mliekarne dôležitý. Tradične za začína obdobie pre plnenie nových zmlúv medzi nimi a obchodnými reťazcami na mlieko a široký sortiment mliečnych tovarov.
Reťazec Aldi zvýšil cenu čerstvého mlieka o 19 centov na 65 centov za liter. Liter čerstvého plnotučného mlieka zdražel o 18 centov na 60 centov za liter. Za rovnakú cenu sa predáva aj nízkotučné mlieko.