Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

V Nemecku sa ostro diskutuje o zákaze výroby áut so spaľovacím motorom

Archívna snímka Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Spolkové vedenie Zelených uvádza vo svojom návrhu pre ostatné politické strany, aby sa od roku 2030 nezaraďovali autá s dieselovými a benzínovými motormi do cestnej premávky.

Hamburg 12. októbra (TASR) - V Nemecku sa v posledných týždňoch vášnivo diskutuje o zákaze výroby áut s dieselovým a benzínovým motorom. DPA informuje, že jeho stúpenci to pokladajú za reálne od roku 2030.

Dieter Zetsche, šéf automobilového koncernu Daimler, je proti tomu. V Klube hamburských ekonomických redaktorov v pondelok (10.10.) povedal, že je v poriadku, keď tvorcovia zákonov formulujú rámcové podmienky pre výšku emisií kysličníka uhličitého (CO2). „Ale riešenie technologicky to predpísať, nie je ich úlohou“, dodal.

Spolkové vedenie Zelených uvádza vo svojom návrhu pre ostatné politické strany, aby sa od roku 2030 nezaraďovali autá s dieselovými a benzínovými motormi do cestnej premávky. Okrem toho žiada od Európskej komisie, aby preskúmala, ako sa v členských štátoch plnia doterajšie rozhodnutia pre ne v daňovej oblasti a v znižovaní emisií dopravných prostriedkov.

Zetsche sa v prednáške odvolal na stanovisko nemeckého Združenia automobilového priemyslu (VDA), ktoré označilo také radikálne návrhy, že majú málo spoločného s trhovou ekonomikou, lebo predpisujú technológie a správanie sa zákazníkov. Aj spolkový minister dopravy Alexander Dobrindt pokladá zákaz výroby áut s dieselovým a benzínovým motorom za „úplne nerealistický“.

Daimler počíta s tým, že sa spaľovacie motory budú vyrábať ešte veľmi dlho. Na nedávnom Autosalóne v Paríži predstavil nový model a oznámil, že do roku 2025 príde na trh viac ako s desiatimi modelmi áut s čisto elektrickým pohonom. Tie budú mať podiel na jeho celkovej produkcii 15 až 25 %. Daimler však nezastaví výskum a vývoj dieselových a benzínových motorov. Nimi bude vybavených do 75 % vozidiel, ktoré budú schádzať z jeho montážnych pásov v nasledujúcom i v ďalšom desaťročí.