Zo spolkových krajín v tejto oblasti najviac pokročilo Bavorsko s 2503 stanicami. Severné Porýnie-Vestfálsko ich už prevádzkovalo 1970 a Bádensko-Württenbersko 1786.
Autor TASR
Berlín 28. októbra (TASR) - Spolkové združenie pre energiu a vodu (BDEW) tvrdí, že autá s elektrickým pohonom začnú byť pre verejnosť atraktívne až vtedy, keď bude po celej krajine dostatok verejne prístupných nabíjacích staníc. Podľa štatistiky združenia Hamburg ich zriadil 774, Berlín ich má 628 a Stuttgart 402.
Zo spolkových krajín v tejto oblasti najviac pokročilo Bavorsko s 2503 stanicami. Severné Porýnie-Vestfálsko ich už prevádzkovalo 1970 a Bádensko-Württenbersko 1786.
Na milión obyvateľov ich sprístupnili v Hamburgu najviac, 443. V Bavorsku 195 a v Berlíne 178. Na konci tejto štatistiky sa nachádza Sársko (60), Sasko-Anhaltsko (49) a Brandenbursko (35).
Pre odhadovaných 90.000 až 100.000 áut s elektrickým alebo kombinovaným pohonom v Nemecku sa zriadilo takmer 11.000 verejne dostupných dobíjacích staníc. Na každú z nich pripadá priemerne deväť vozidiel. Budovanie infraštruktúry pre elektroautá pokračuje rýchlym tempom. Ich zriaďovateľom sa zatiaľ finančne nevyplácajú.
Hlavný konateľ BDEW Stefan Kapferer uviedol, že energetický sektor je v budovaní dobíjacích staníc vo veľkom časovom predstihu. Podľa neho je na rade automobilový priemysel, ktorý by mal dodávať na trh autá s elektrickým pohonom, ktoré budú cenovo prístupné pre širokú verejnosť.
Zo spolkových krajín v tejto oblasti najviac pokročilo Bavorsko s 2503 stanicami. Severné Porýnie-Vestfálsko ich už prevádzkovalo 1970 a Bádensko-Württenbersko 1786.
Na milión obyvateľov ich sprístupnili v Hamburgu najviac, 443. V Bavorsku 195 a v Berlíne 178. Na konci tejto štatistiky sa nachádza Sársko (60), Sasko-Anhaltsko (49) a Brandenbursko (35).
Pre odhadovaných 90.000 až 100.000 áut s elektrickým alebo kombinovaným pohonom v Nemecku sa zriadilo takmer 11.000 verejne dostupných dobíjacích staníc. Na každú z nich pripadá priemerne deväť vozidiel. Budovanie infraštruktúry pre elektroautá pokračuje rýchlym tempom. Ich zriaďovateľom sa zatiaľ finančne nevyplácajú.
Hlavný konateľ BDEW Stefan Kapferer uviedol, že energetický sektor je v budovaní dobíjacích staníc vo veľkom časovom predstihu. Podľa neho je na rade automobilový priemysel, ktorý by mal dodávať na trh autá s elektrickým pohonom, ktoré budú cenovo prístupné pre širokú verejnosť.