Samospráva podľa neho vzhľadom na lehoty predpokladá, že autobusy a infraštruktúru obstará do dvoch rokov od podpisu zmluvy, podmienené je to kontrolami a verejným obstarávaním.
"Mesto, podľa rozhodnutia, má priestor na to, aby sme získali za viac ako 3,5 milióna eur jednak štyri nové autobusy a zároveň kompletnú infraštruktúru, ktorá zahŕňa nabíjaciu stanicu a ďalšie veci," povedal pre TASR primátor Jozef Božik.
Samospráva podľa neho vzhľadom na lehoty predpokladá, že autobusy a infraštruktúru obstará do dvoch rokov od podpisu zmluvy, podmienené je to kontrolami a verejným obstarávaním. "Najneskôr v roku 2027 tak budú po meste jazdiť nové elektrické autobusy, ktoré budú mať jednu veľkú výhodu, a to, že budú zaplatené z NFP. To znamená, že minimálne odpisy sa nebudú zarátavať do výšky straty, ktorú pravidelne musíme hradiť za MHD," podčiarkol.
Do výzvy sa podľa primátora zapojilo mesto samostatne, nie v spolupráci s dopravcom, keďže mu bude budúci rok končiť zmluva o zabezpečení výkonov vo verejnom záujme. "Je to výhodnejšie, keďže autobusy budú mestským majetkom," podotkol Božik.
Doprava bez emisií by mala podľa neho priniesť i to, že ľudia budú jazdiť z hľadiska mestského rozpočtu lacnejšie a ekologicky.
Na projekt podpory bezemisnej mestskej autobusovej dopravy v Partizánskom schválilo MIRRI mestu z Programu Slovensko NFP vo výške 3.595.110,70 eura. Ide o zdroje určené pre hornú Nitru v rámci transformácie regiónu po ukončení výroby elektriny a tepla z hnedého uhlia.
Zmluva s aktuálnym dopravcom končí mestu približne o rok, aktuálne samospráva zabezpečuje súťaž na nového prevádzkovateľa MHD a zároveň pripravuje nový model dopravnej obslužnosti, aby bola MHD čo najefektívnejšia. "V rámci integrovanej územnej stratégie chceme zabezpečiť i rekonštrukciu celého terminálu, kde aktuálne autobusy stoja. Jednak autobusovú stanicu ako takú a potom jej celého okolia. Rekonštrukciu zabezpečí nájomca a zároveň mesto. Predpokladám, že počas troch rokov sa model dopravy v Partizánskom zmení," dodal primátor.