Dotklo sa to najmä obchodov s potravinami a odevmi.
Autor TASR
Varšava 16. júla (TASR) - Stále viac malých obchodov v Poľsku ukončuje svoju činnosť a situácia sa pravdepodobne bude len zhoršovať. TASR o tom informuje na základe správy agentúry PAP.
Zo štúdie analytickej spoločnosti Dun & Bradstreet Poland, ktorú citoval v utorok denník Rzeczpospolita, vyplýva, že v prvých šiestich mesiacoch roku 2024 bolo zatvorených 1600 obchodov a ďalších 5200 dočasne pozastavilo svoju činnosť. Z 28 maloobchodných odvetví zaznamenalo pokles počtu predajní 21. Dotklo sa to najmä obchodov s potravinami a odevmi.
"Nezávislé obchody, ktoré nie sú súčasťou reťazcov, zanikajú," uviedol pre denník Maciej Ptaszynski, prezident Poľskej obchodnej komory. "Pôsobenie v rámci skupiny, prinajmenšom so základňou, ktorú poskytuje distribútor, je jednoduchšie, pričom konkurencia na trhu je v dôsledku praktík veľkých reťazcov stále tvrdá," dodal. Za ďalší dôvod poklesu označil Ptaszynski problém s nástupníctvom. "Mladšia generácia, ktorá videla, ako ich rodičia bojujú o udržanie rodinného podniku, je čoraz menej ochotná v tom pokračovať," vysvetlil.
Denník Rzeczpospolita tiež poukázal na vplyv inflácie, ktorá zasiahla nezávislých maloobchodníkov, ako aj hypermarkety. Napríklad sieť Carrefour v marci v Poľsku prevádzkovala 813 predajní, čo je o 28 menej ako na konci roka 2023.
Zo štúdie analytickej spoločnosti Dun & Bradstreet Poland, ktorú citoval v utorok denník Rzeczpospolita, vyplýva, že v prvých šiestich mesiacoch roku 2024 bolo zatvorených 1600 obchodov a ďalších 5200 dočasne pozastavilo svoju činnosť. Z 28 maloobchodných odvetví zaznamenalo pokles počtu predajní 21. Dotklo sa to najmä obchodov s potravinami a odevmi.
"Nezávislé obchody, ktoré nie sú súčasťou reťazcov, zanikajú," uviedol pre denník Maciej Ptaszynski, prezident Poľskej obchodnej komory. "Pôsobenie v rámci skupiny, prinajmenšom so základňou, ktorú poskytuje distribútor, je jednoduchšie, pričom konkurencia na trhu je v dôsledku praktík veľkých reťazcov stále tvrdá," dodal. Za ďalší dôvod poklesu označil Ptaszynski problém s nástupníctvom. "Mladšia generácia, ktorá videla, ako ich rodičia bojujú o udržanie rodinného podniku, je čoraz menej ochotná v tom pokračovať," vysvetlil.
Denník Rzeczpospolita tiež poukázal na vplyv inflácie, ktorá zasiahla nezávislých maloobchodníkov, ako aj hypermarkety. Napríklad sieť Carrefour v marci v Poľsku prevádzkovala 813 predajní, čo je o 28 menej ako na konci roka 2023.