Za najproblematickejšie opatrenie považuje SAMO podľa neho reguláciu zákazníkov pri vstupe. V rámci krajín v Európe, ktoré zaviedli takúto reguláciu, vychádza jeden nakupujúci na 4 až 15 m2.
Autor TASR
Bratislava 30. marca (TASR) - Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje spoločnosti obchodu (Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco) informuje, že v pondelok sa pred mnohými obchodmi tvorili značné rady, niekedy aj so seniormi. Uviedol to pre TASR predseda SAMO Martin Krajčovič k situácii v obchodných prevádzkach aliancie pre opatrenia súvisiacich s novým koronavírusom nariadené vládou.
"Tak ako sme predpokladali, po prijatí regulácie v sobotu (28. 3.), (v pondelok) od rána bolo veľa prevádzok na Slovensku, kde sa tvorili značné rady pred obchodmi. Častokrát v tých radách stáli aj seniori, čo vzhľadom na veľmi nízku teplotu nebolo pre ich imunitu dobré," spresnil.
Za najproblematickejšie opatrenie považuje SAMO podľa neho reguláciu zákazníkov pri vstupe. V rámci krajín v Európe, ktoré zaviedli takúto reguláciu, vychádza jeden nakupujúci na 4 až 15 m2. Na Slovensku je to až 25 m2, čiže nie všetci ľudia si budú môcť nakúpiť v obchode v blízkosti svojho domova, pretože ich tie obchody nebudú schopné kvôli regulácii obslúžiť.
"Rovnako si myslíme, že vyhradené hodiny pre seniorov by mali byť iba počas pracovného týždňa. V sobotu nakupujú ľudia pre celú rodinu a ak im neumožníme vstup aj pred obedom, tak hrozí vysoká koncentrácia ľudí pred obchodmi v poobedných hodinách. O to viac, že sa blíži Veľká noc, kedy zo zákona budú zavreté prevádzky v piatok, nedeľu aj pondelok, a sobota tak zostane pre mnohých jediným dňom, kedy si budú môcť nakúpiť. Samo o sebe to prinesie nápor na obchody, o to viac, ak ľudí pred obedom kvôli 'seniorským hodinám' nebudeme môcť pustiť," upozornil.
SAMO podľa Krajčoviča chce týmto apelovať na vládu a ústredný krízový štáb, aby s obchodníkmi o opatreniach komunikovali. Obchodníci by sa o opatreniach nemali podľa neho dozvedať iba z tlačových besied.
"Členovia SAMO podporujú opatrenia na boj proti šíreniu koronavírusu, preto radi prispejeme k ich lepšiemu nastaveniu, vykonateľnosti a aby sa ukázali aj ako účinné nielen na papieri, ale aj v praxi. Zároveň chceme vyzvať zákazníkov, aby sa správali ohľaduplne k našim zamestnancom a k sebe navzájom. Rovnako by mali chodiť na nákup pre domácnosť sami, aby zbytočne neblokovali vstup ostatných zákazníkov, keď prídu spolu so svojimi rodinnými príslušníkmi," dodal Krajčovič.
"Tak ako sme predpokladali, po prijatí regulácie v sobotu (28. 3.), (v pondelok) od rána bolo veľa prevádzok na Slovensku, kde sa tvorili značné rady pred obchodmi. Častokrát v tých radách stáli aj seniori, čo vzhľadom na veľmi nízku teplotu nebolo pre ich imunitu dobré," spresnil.
Za najproblematickejšie opatrenie považuje SAMO podľa neho reguláciu zákazníkov pri vstupe. V rámci krajín v Európe, ktoré zaviedli takúto reguláciu, vychádza jeden nakupujúci na 4 až 15 m2. Na Slovensku je to až 25 m2, čiže nie všetci ľudia si budú môcť nakúpiť v obchode v blízkosti svojho domova, pretože ich tie obchody nebudú schopné kvôli regulácii obslúžiť.
"Rovnako si myslíme, že vyhradené hodiny pre seniorov by mali byť iba počas pracovného týždňa. V sobotu nakupujú ľudia pre celú rodinu a ak im neumožníme vstup aj pred obedom, tak hrozí vysoká koncentrácia ľudí pred obchodmi v poobedných hodinách. O to viac, že sa blíži Veľká noc, kedy zo zákona budú zavreté prevádzky v piatok, nedeľu aj pondelok, a sobota tak zostane pre mnohých jediným dňom, kedy si budú môcť nakúpiť. Samo o sebe to prinesie nápor na obchody, o to viac, ak ľudí pred obedom kvôli 'seniorským hodinám' nebudeme môcť pustiť," upozornil.
SAMO podľa Krajčoviča chce týmto apelovať na vládu a ústredný krízový štáb, aby s obchodníkmi o opatreniach komunikovali. Obchodníci by sa o opatreniach nemali podľa neho dozvedať iba z tlačových besied.
"Členovia SAMO podporujú opatrenia na boj proti šíreniu koronavírusu, preto radi prispejeme k ich lepšiemu nastaveniu, vykonateľnosti a aby sa ukázali aj ako účinné nielen na papieri, ale aj v praxi. Zároveň chceme vyzvať zákazníkov, aby sa správali ohľaduplne k našim zamestnancom a k sebe navzájom. Rovnako by mali chodiť na nákup pre domácnosť sami, aby zbytočne neblokovali vstup ostatných zákazníkov, keď prídu spolu so svojimi rodinnými príslušníkmi," dodal Krajčovič.