Uzavrel sa tak druhý najlepší rok pre pracovníkov v USA od roku 1999.
Autor TASR
Washington 8. januára (TASR) - Americkí zamestnávatelia vytvorili v decembri viac pracovných miest, než sa očakávalo. Uzavrel sa tak druhý najlepší rok pre pracovníkov v USA od roku 1999. To je ďalším signálom odolnosti trhu práce, čo bol aj dôvod, prečo americká centrálna banka (Fed) v decembri zvýšila úrokové sadzby. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
V decembri 2015 sa v Spojených štátoch vytvorilo 292.000 nových pracovných miest po 252.000 v novembri, uviedlo americké ministerstvo práce. Počet prekonal všetky prognózy analytikov oslovených agentúrou Bloomberg.
Miera nezamestnanosti zostala v decembri tretí mesiac po sebe na úrovni 5 %.
Ministerstvo revidovalo tiež údaje za október a november. V týchto mesiacoch vzniklo celkovo o 50.000 pracovných miest viac, než sa doteraz predpokladalo. V poslednom štvrťroku 2015 sa mesačne v USA vytvorilo v priemere 284.000 pracovných miest. Z tohto pohľadu to bol najlepší kvartál uplynulého roka.
Pozitívne čísla potvrdzujú odolnosť americkej ekonomiky v časoch globálnych turbulencií spôsobených spomaľovaním ekonomiky a prepadom akciového trhu v Číne. Väčšina expertov predpokladá, že vysoké spotrebiteľské výdavky vykompenzujú negatívne vonkajšie vplyvy.
V decembri 2015 sa v Spojených štátoch vytvorilo 292.000 nových pracovných miest po 252.000 v novembri, uviedlo americké ministerstvo práce. Počet prekonal všetky prognózy analytikov oslovených agentúrou Bloomberg.
Miera nezamestnanosti zostala v decembri tretí mesiac po sebe na úrovni 5 %.
Ministerstvo revidovalo tiež údaje za október a november. V týchto mesiacoch vzniklo celkovo o 50.000 pracovných miest viac, než sa doteraz predpokladalo. V poslednom štvrťroku 2015 sa mesačne v USA vytvorilo v priemere 284.000 pracovných miest. Z tohto pohľadu to bol najlepší kvartál uplynulého roka.
Pozitívne čísla potvrdzujú odolnosť americkej ekonomiky v časoch globálnych turbulencií spôsobených spomaľovaním ekonomiky a prepadom akciového trhu v Číne. Väčšina expertov predpokladá, že vysoké spotrebiteľské výdavky vykompenzujú negatívne vonkajšie vplyvy.