Aj minulý rok v auguste spustil formálne vyšetrovanie systému Autopilot týkajúcom sa 765.000 áut v USA po sérií nehôd.
Autor TASR
Washington 17. februára (TASR) - Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA vo štvrtok oznámil, že spustil formálne vyšetrovanie 416.000 vozidiel Tesly. Dôvodom sú hlásenia týkajúce sa nečakanej aktivácie bŕzd spojenej s asistenčným systémom Autopilot. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Predbežné vyšetrovanie sa týka áut radu Model 3 a Model Y vyrobených v rokoch 2021 až 2022 v USA. NHTSA totiž v priebehu uplynulých 9 mesiacov dostal 354 sťažností týkajúcich sa tohto problému. Úrad uviedol, že tieto vozidlá používajú pokročilý asistenčný systém riadenia, ktorý Tesla volá Autopilot. Ten môže v rámci jazdného pruhu automaticky brzdiť a riadiť. Predbežné vyšetrovanie je prvou fázou, než môže úrad formálne nariadiť zvolávaciu akciu.
"Podľa sťažností môže náhodne a bez varovania prísť k prudkému spomaleniu a často aj opakovane v rámci jednej jazdy," uviedol úrad. Majitelia vozidiel to hlásili aj Tesle, ktorá ich sťažnosti odmietla s odôvodnením, že brzdenie je normálne.
NHTSA minulý rok v auguste spustil formálne vyšetrovanie systému Autopilot týkajúcom sa 765.000 áut v USA po sérií nehôd, ktorých súčasťou boli modely Tesly.
Šéf Tesly Elon Musk v máji uviedol, že automobilka prestane vo svojom asistenčnom systéme používať radarový senzor, čo by malo vyriešiť problém s "fantómovým brzdením", na ktorý sa vodiči dlho sťažovali.
Predbežné vyšetrovanie sa týka áut radu Model 3 a Model Y vyrobených v rokoch 2021 až 2022 v USA. NHTSA totiž v priebehu uplynulých 9 mesiacov dostal 354 sťažností týkajúcich sa tohto problému. Úrad uviedol, že tieto vozidlá používajú pokročilý asistenčný systém riadenia, ktorý Tesla volá Autopilot. Ten môže v rámci jazdného pruhu automaticky brzdiť a riadiť. Predbežné vyšetrovanie je prvou fázou, než môže úrad formálne nariadiť zvolávaciu akciu.
"Podľa sťažností môže náhodne a bez varovania prísť k prudkému spomaleniu a často aj opakovane v rámci jednej jazdy," uviedol úrad. Majitelia vozidiel to hlásili aj Tesle, ktorá ich sťažnosti odmietla s odôvodnením, že brzdenie je normálne.
NHTSA minulý rok v auguste spustil formálne vyšetrovanie systému Autopilot týkajúcom sa 765.000 áut v USA po sérií nehôd, ktorých súčasťou boli modely Tesly.
Šéf Tesly Elon Musk v máji uviedol, že automobilka prestane vo svojom asistenčnom systéme používať radarový senzor, čo by malo vyriešiť problém s "fantómovým brzdením", na ktorý sa vodiči dlho sťažovali.