Cieľom je zaobstarania systému zabezpečenie maximálnej bezpečnosti zamestnancov pri práci s akumulátormi pre elektrifikované vozidlá.
Autor TASR
Žilina 31. októbra (TASR) - Závodný hasičský útvar v žilinskej automobilke Kia Slovakia disponuje od októbra inovatívnou technológiou na hasenie lítium-iónových batérií z elektrických a hybridných áut. Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Potočka je cieľom zaobstarania systému zabezpečenie maximálnej bezpečnosti zamestnancov pri práci s akumulátormi pre elektrifikované vozidlá.
Doplnil, že Kia Slovakia je prvou automobilkou na Slovensku, ktorá má tento typ hasiaceho systému na hasenie Li-Ion batérií. "Systém umožňuje hasenie batérií nachádzajúcich sa vo vozidlách, ale aj kdekoľvek mimo, napríklad v skladoch či pri výrobných linkách. Umožňuje aj hasenie vnútorných priestorov bez toho, aby sa do nich vstupovalo," priblížil Potoček.
Moderný hasiaci systém WJFE 300 využíva patentovanú koncovku so špecifickým systémom miešania abrazíva a vody. Po navŕtaní vodnej hmly pod tlakom 350 barov zo špeciálnej trysky spôsobí, že sa hmla okamžite zmení na paru, čím sa jej objem zväčší približne 1700-krát, nasýti prostredie a odoberie kyslík z plameňov. Tie sa procesom rýchlo zredukujú a rovnako rýchlo sa zníži aj teplota.
"Veríme, že WJFE 300 nám umožní efektívne zvládať potenciálne riziká spojené s batériami využívanými v elektrifikovaných automobiloch a prispeje k bezpečnosti našich zamestnancov a majetku," dodal hovorca žilinskej automobilky.
Doplnil, že Kia Slovakia je prvou automobilkou na Slovensku, ktorá má tento typ hasiaceho systému na hasenie Li-Ion batérií. "Systém umožňuje hasenie batérií nachádzajúcich sa vo vozidlách, ale aj kdekoľvek mimo, napríklad v skladoch či pri výrobných linkách. Umožňuje aj hasenie vnútorných priestorov bez toho, aby sa do nich vstupovalo," priblížil Potoček.
Moderný hasiaci systém WJFE 300 využíva patentovanú koncovku so špecifickým systémom miešania abrazíva a vody. Po navŕtaní vodnej hmly pod tlakom 350 barov zo špeciálnej trysky spôsobí, že sa hmla okamžite zmení na paru, čím sa jej objem zväčší približne 1700-krát, nasýti prostredie a odoberie kyslík z plameňov. Tie sa procesom rýchlo zredukujú a rovnako rýchlo sa zníži aj teplota.
"Veríme, že WJFE 300 nám umožní efektívne zvládať potenciálne riziká spojené s batériami využívanými v elektrifikovaných automobiloch a prispeje k bezpečnosti našich zamestnancov a majetku," dodal hovorca žilinskej automobilky.