Voči spoločnosti Váhostav-SK začal v utorok (23.9.) Okresný súd v Bratislave konkurzné konanie.
Autor TASR
Bratislava 26. septembra (TASR) - Stavebná spoločnosť Váhostav-SK požiadala súd o ochranu pred veriteľmi. Firme sa podľa hovorcu Tomáša Halána nepodarilo ani po zložitých rokovaniach s viacerými veriteľmi definitívne dohodnúť na splácaní ich pohľadávok.
Firma tak vidí jedinú možnosť v začatí procesu reštrukturalizácie. "K tomuto rozhodnutiu pristupuje vedenie spoločnosti s odhodlaním ozdraviť firmu, uspokojiť veriteľov v čo najvyššej miere a navyše pritom zachovať kontinuitu svojej činnosti a prácu zamestnancom, ako aj subdodávateľom," opísal Halán.
V súvislosti s ozdravným procesom plánuje spoločnosť riadne dokončovať už zazmluvnené projekty a nemá v úmysle ani výrazne meniť počet zamestnancov. Firma sa zároveň bude podľa hovorcu uchádzať o nové zákazky, na ktorých bude pracovať podľa podpísaných dohôd a zmlúv.
K súčasnej situácii podľa Váhostavu-SK prispelo zrušenie výstavby diaľnic cez PPP projekty, a teda strata kľúčových zákaziek. Spoločnosť už predtým informovala, že pod zlé finančné výsledky sa podpísali predovšetkým diaľničné projekty, najmä úseky D1 medzi Dubnou Skalou a Turanmi a úsek medzi Jánovcami a Jablonovom. Tie sú stratové, čo spôsobili podľa firmy ceny vysúťažené na vrchole krízy. Stavbári ale tvrdia, že ich riadne dokončia.
Voči spoločnosti Váhostav-SK začal v utorok (23.9.) Okresný súd v Bratislave konkurzné konanie. Dôvodom je nesplácanie záväzkov stavbárov svojmu partnerovi. Konkrétne firma nezaplatila necelých 50.000 eur spoločnosti Energy Pro, predovšetkým za dodávku vykurovacích telies.
Váhostav-SK momentálne stavia alebo sa podieľa na výstavbe šiestich úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby, čo sa momentálne posudzuje. Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po Jablonov, ktorý Váhostav-SK buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany. Váhostav-SK tieto žiadosti o odklad odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy.
Firma sa zároveň spolupodieľa aj na modernizácii železničného úseku z Beluše po Púchov. Spoločnosť zamestnáva približne 1300 ľudí.
Firma tak vidí jedinú možnosť v začatí procesu reštrukturalizácie. "K tomuto rozhodnutiu pristupuje vedenie spoločnosti s odhodlaním ozdraviť firmu, uspokojiť veriteľov v čo najvyššej miere a navyše pritom zachovať kontinuitu svojej činnosti a prácu zamestnancom, ako aj subdodávateľom," opísal Halán.
V súvislosti s ozdravným procesom plánuje spoločnosť riadne dokončovať už zazmluvnené projekty a nemá v úmysle ani výrazne meniť počet zamestnancov. Firma sa zároveň bude podľa hovorcu uchádzať o nové zákazky, na ktorých bude pracovať podľa podpísaných dohôd a zmlúv.
K súčasnej situácii podľa Váhostavu-SK prispelo zrušenie výstavby diaľnic cez PPP projekty, a teda strata kľúčových zákaziek. Spoločnosť už predtým informovala, že pod zlé finančné výsledky sa podpísali predovšetkým diaľničné projekty, najmä úseky D1 medzi Dubnou Skalou a Turanmi a úsek medzi Jánovcami a Jablonovom. Tie sú stratové, čo spôsobili podľa firmy ceny vysúťažené na vrchole krízy. Stavbári ale tvrdia, že ich riadne dokončia.
Voči spoločnosti Váhostav-SK začal v utorok (23.9.) Okresný súd v Bratislave konkurzné konanie. Dôvodom je nesplácanie záväzkov stavbárov svojmu partnerovi. Konkrétne firma nezaplatila necelých 50.000 eur spoločnosti Energy Pro, predovšetkým za dodávku vykurovacích telies.
Váhostav-SK momentálne stavia alebo sa podieľa na výstavbe šiestich úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby, čo sa momentálne posudzuje. Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po Jablonov, ktorý Váhostav-SK buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany. Váhostav-SK tieto žiadosti o odklad odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy.
Firma sa zároveň spolupodieľa aj na modernizácii železničného úseku z Beluše po Púchov. Spoločnosť zamestnáva približne 1300 ľudí.