Z Valentína však neprofituje celý obchod, ale najmä predaj kvetín, parfumov či drobných darčekov a tiež potravín, ktoré sa tomuto sviatku prispôsobujú.
Autor TASR
Bratislava 14. februára (TASR) – Tovary súvisiace so sviatkom sv. Valentína ako napríklad kvety či sladkosti vedia prilákať v tieto dni do predajní slovenských obchodov viac kupujúcich. To predávajúci využívajú a pomáhajú si v raste svojich tržieb.
"Nie sú to výrazné tržby, ale sú väčšie ako vtedy, keď takýto sviatok nie je," uviedol pre TASR analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. Maloobchod sa podľa jeho slov snaží využiť každú príležitosť či sviatok na to, aby zodvihol tržby. Podobne ako na Vianoce či Veľkú noc.
Z Valentína však neprofituje celý obchod, ale najmä predaj kvetov, parfumov či drobných darčekov a tiež potravín, ktoré sa tomuto sviatku prispôsobujú. Bežné sú napríklad sladkosti v tvare srdca. Aj valentínske darčeky a pozornosti pritom podliehajú módnym trendom. Predajcovia sa totiž snažia prilákať zákazníkov každý rok na niečo nové. Obmieňajú sa tak napríklad farebné tóny valentínskeho tovaru.
Zvýšený záujem ľudí o určitý tovar pred Valentínom dokazujú aj údaje spoločnosti Tesco Stores z minulého roka. "Pri rezaných kvetoch sa záujem zákazníkov v týždni pred Valentínom v porovnaní s bežným týždňom viac ako zdvojnásobil," vyčíslil koordinátor komunikácie spoločnosti Tomáš Ferenčák. Najviac ľudí pritom kvety kupovalo na severnom Slovensku a najnižší záujem bol na západnom Slovensku.
Predajcovia pripravujú pred týmto sviatkom aj rôzne zľavy a špeciálne akcie. "Sviatok je jednoduchým vyjadrením lásky. Nazdávame sa, že táto téma je blízka všetkým ľuďom, preto je oň záujem," dodal vedúci oblasti reklamy spoločnosti Kaufland Martin Gärtner.
"Nie sú to výrazné tržby, ale sú väčšie ako vtedy, keď takýto sviatok nie je," uviedol pre TASR analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. Maloobchod sa podľa jeho slov snaží využiť každú príležitosť či sviatok na to, aby zodvihol tržby. Podobne ako na Vianoce či Veľkú noc.
Z Valentína však neprofituje celý obchod, ale najmä predaj kvetov, parfumov či drobných darčekov a tiež potravín, ktoré sa tomuto sviatku prispôsobujú. Bežné sú napríklad sladkosti v tvare srdca. Aj valentínske darčeky a pozornosti pritom podliehajú módnym trendom. Predajcovia sa totiž snažia prilákať zákazníkov každý rok na niečo nové. Obmieňajú sa tak napríklad farebné tóny valentínskeho tovaru.
Zvýšený záujem ľudí o určitý tovar pred Valentínom dokazujú aj údaje spoločnosti Tesco Stores z minulého roka. "Pri rezaných kvetoch sa záujem zákazníkov v týždni pred Valentínom v porovnaní s bežným týždňom viac ako zdvojnásobil," vyčíslil koordinátor komunikácie spoločnosti Tomáš Ferenčák. Najviac ľudí pritom kvety kupovalo na severnom Slovensku a najnižší záujem bol na západnom Slovensku.
Predajcovia pripravujú pred týmto sviatkom aj rôzne zľavy a špeciálne akcie. "Sviatok je jednoduchým vyjadrením lásky. Nazdávame sa, že táto téma je blízka všetkým ľuďom, preto je oň záujem," dodal vedúci oblasti reklamy spoločnosti Kaufland Martin Gärtner.