Najpopulárnejším sociálnym kanálom pre personalistov je LinkedIn.
Autor TASR
Bratislava 21. augusta (TASR) - Sociálne médiá sú čoraz častejším aktívnym nástrojom na vyhľadávanie vhodných kandidátov. LinkedIn a Facebook sa pre oživenie pracovného trhu stali praktickým pomocníkom pri hľadaní si novej práce. Vďaka sociálnym médiám si môže nájsť zamestnanie až 23 % uchádzačov o prácu. Tieto ukazovatele vyplynuli z internej analýzy personálnej agentúry Grafton Slovakia.
Devízou sociálnych médií sú aktuálnosť a popularita u užívateľov, vďaka čomu dnes Facebook a LinkedIn na Slovensku pomáha personalistom a HR manažérom nájsť medzi množstvom profilov tých správnych zamestnancov.
Najpopulárnejším sociálnym kanálom pre personalistov je LinkedIn. Celkový počet užívateľov tejto sociálnej siete je viac ako 380 miliónov, Slovákov je na LinkedIn viac ako 112.000. "Najčastejšie sa v sieti LinkedIn vyhľadávajú ľudia z oblasti informačných technológií či softvérového inžinierstva, finančných služieb, reklamy a marketingu, ako aj z oblasti telekomunikácií," uviedol Country manažér Grafton Slovakia Miroslav Garaj.
Facebook je aktívne využívaný na hľadanie vhodných uchádzačov o prácu s rovnakou dôležitosťou, ako tradičné inzerovanie voľných pracovných pozícií. Významnú úlohu zohráva fakt, že žiadaní kandidáti sú na Facebooku na dosah. Potvrdzuje to aj aplikácia Facebook Audience Insights. Z pohľadu profesií sú na Facebooku na prvých priečkach zastúpení riadiaci pracovníci (30 %), obchodníci (21 %), administratívni pracovníci (20 percent), avšak do top sedem patria aj IT špecialisti (15 %) či pracovníci z oblasti transportu a logistiky (13 %).
"Na sociálnych sieťach sú najaktívnejší zástupcovia generácie X a Y, ktorí sociálne siete využívajú na internú a externú komunikáciu, zábavu i rozptýlenie. Podľa internej analýzy našej agentúry necelých 20 % kandidátov nezíska dopytovanú pozíciu pre nesprávne uvedené informácie v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľaný obsah. Kandidátom odporúčame vyhnúť sa vulgárnym statusom či nevhodným fotografiám, ako aj hanlivému vyjadrovaniu sa na účet aktuálneho zamestnávateľa," povedal Garaj.
Personálna agentúra Grafton Slovakia tiež ponúka päť tipov, ako si budovať online reputáciu. "Dôkladne vyplňte svoj LinkedIn profil a použite v ňom kľúčové slová, ktoré popisujú vaše aktuálne zamestnanie alebo pozíciu, ktorú hľadáte. Aktualizujte fotku vo svojom profile, aby korešpondovala s vašou terajšou podobou. Fotka by mala byť profesionálna. Vymažte všetky nevhodné fotky a komentáre zo svojho Facebook profilu. Skontrolujte si pre istotu na svojom Facebooku, či nemáte niekde uvedené nevhodné pripomienky ku svojim predošlým zamestnávateľom a vymažte ich. Nastavte si kontrolu obsahu pridávaného vašimi priateľmi, aby ste mali maximálny prehľad o tom, čo sa na vašom profile objaví," dodala agentúra.
Devízou sociálnych médií sú aktuálnosť a popularita u užívateľov, vďaka čomu dnes Facebook a LinkedIn na Slovensku pomáha personalistom a HR manažérom nájsť medzi množstvom profilov tých správnych zamestnancov.
Najpopulárnejším sociálnym kanálom pre personalistov je LinkedIn. Celkový počet užívateľov tejto sociálnej siete je viac ako 380 miliónov, Slovákov je na LinkedIn viac ako 112.000. "Najčastejšie sa v sieti LinkedIn vyhľadávajú ľudia z oblasti informačných technológií či softvérového inžinierstva, finančných služieb, reklamy a marketingu, ako aj z oblasti telekomunikácií," uviedol Country manažér Grafton Slovakia Miroslav Garaj.
Facebook je aktívne využívaný na hľadanie vhodných uchádzačov o prácu s rovnakou dôležitosťou, ako tradičné inzerovanie voľných pracovných pozícií. Významnú úlohu zohráva fakt, že žiadaní kandidáti sú na Facebooku na dosah. Potvrdzuje to aj aplikácia Facebook Audience Insights. Z pohľadu profesií sú na Facebooku na prvých priečkach zastúpení riadiaci pracovníci (30 %), obchodníci (21 %), administratívni pracovníci (20 percent), avšak do top sedem patria aj IT špecialisti (15 %) či pracovníci z oblasti transportu a logistiky (13 %).
"Na sociálnych sieťach sú najaktívnejší zástupcovia generácie X a Y, ktorí sociálne siete využívajú na internú a externú komunikáciu, zábavu i rozptýlenie. Podľa internej analýzy našej agentúry necelých 20 % kandidátov nezíska dopytovanú pozíciu pre nesprávne uvedené informácie v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľaný obsah. Kandidátom odporúčame vyhnúť sa vulgárnym statusom či nevhodným fotografiám, ako aj hanlivému vyjadrovaniu sa na účet aktuálneho zamestnávateľa," povedal Garaj.
Personálna agentúra Grafton Slovakia tiež ponúka päť tipov, ako si budovať online reputáciu. "Dôkladne vyplňte svoj LinkedIn profil a použite v ňom kľúčové slová, ktoré popisujú vaše aktuálne zamestnanie alebo pozíciu, ktorú hľadáte. Aktualizujte fotku vo svojom profile, aby korešpondovala s vašou terajšou podobou. Fotka by mala byť profesionálna. Vymažte všetky nevhodné fotky a komentáre zo svojho Facebook profilu. Skontrolujte si pre istotu na svojom Facebooku, či nemáte niekde uvedené nevhodné pripomienky ku svojim predošlým zamestnávateľom a vymažte ich. Nastavte si kontrolu obsahu pridávaného vašimi priateľmi, aby ste mali maximálny prehľad o tom, čo sa na vašom profile objaví," dodala agentúra.