Podmienky pre plavbu cez Vodné dielo Gabčíkovo sa teda sprísnia.
Autor TASR
Gabčíkovo 21. augusta (TASR) – Plavebné komory na Vodnom diele Gabčíkovo (VDG) budú najneskôr od októbra tohto roku pod stálym dozorom plavebných inšpektorov z Dopravného úradu (DÚ), bývalej Štátnej plavebnej správy.
Informoval o tom dnes na stretnutí s novinármi v priestoroch VDG generálny riaditeľ Vodohospodárskej výstavby (VV) a splnomocnenec vlády pre Sústavu vodných diel Gabčíkovo - Nagymaros Ladislav Lazár.
Štátny podnik Vodohospodárska výstavba musí podľa neho prijať opatrenia pre bezproblémovú plavbu v plavebných komorách VDG, pretože nezodpovední lodivodi často nezvládnu manipuláciu v plavebnej komore so svojím plavidlom, alebo sú nedisciplinovaní pri plavbe a zapríčiňujú poškodenie zariadení komôr. "Dnešným dňom sa zmenia pomery na Gabčíkove, nebude to tak, ako to bolo predtým, pretože dochádzalo a dochádza k zbytočným haváriám," uviedol Lazár.
Podmienky pre plavbu cez VDG sa podľa slov šéfa VV teda sprísnia. "Máme totiž lode, ktoré sú nebezpečné pri plavbe jednak pre plavebnú komoru, sú taktiež nebezpečné pre iné lode a v konečnom dôsledku sú nebezpečné aj pre seba," dodal.
Dopravný úrad podľa slov jeho predsedu Jána Breju k 1. októbru 2014 vyškolí inšpektorov, ktorí budú mať nepretržitú službu jednak v oblasti VDG a plavebných komôr, ale budú ešte preventívne vykonávať dozor pred a za vodným dielom tak, aby sa na vodnej ceste dodržiavali všetky bezpečnostné predpisy.
"Plavební inšpektori sú pre lodnú dopravu totiž rovnakou autoritou, akou je pre cestných pirátov dopravná polícia. Nezodpovednému kapitánovi lode môžu inšpektori DÚ odobrať preukaz a zakázať mu činnosť na vodných cestách SR," doplnil Breja.
Vodohospodárska výstavba, š. p., Bratislava, má svoje korene v roku 1953. Predmetom činnosti podniku je najmä výroba a dodávka elektriny, dispečerské riadenie vodohospodárskych a energetických činností, ako aj prevádzkovanie vodných stavieb. Kmeňové imanie podniku je 306,3 milióna eur. Zakladateľom podniku je Ministerstvo životného prostredia SR.
Informoval o tom dnes na stretnutí s novinármi v priestoroch VDG generálny riaditeľ Vodohospodárskej výstavby (VV) a splnomocnenec vlády pre Sústavu vodných diel Gabčíkovo - Nagymaros Ladislav Lazár.
Štátny podnik Vodohospodárska výstavba musí podľa neho prijať opatrenia pre bezproblémovú plavbu v plavebných komorách VDG, pretože nezodpovední lodivodi často nezvládnu manipuláciu v plavebnej komore so svojím plavidlom, alebo sú nedisciplinovaní pri plavbe a zapríčiňujú poškodenie zariadení komôr. "Dnešným dňom sa zmenia pomery na Gabčíkove, nebude to tak, ako to bolo predtým, pretože dochádzalo a dochádza k zbytočným haváriám," uviedol Lazár.
Galéria: Plavebné komory VD v Gabčíkove po rekonštrukcii
Podmienky pre plavbu cez VDG sa podľa slov šéfa VV teda sprísnia. "Máme totiž lode, ktoré sú nebezpečné pri plavbe jednak pre plavebnú komoru, sú taktiež nebezpečné pre iné lode a v konečnom dôsledku sú nebezpečné aj pre seba," dodal.
Dopravný úrad podľa slov jeho predsedu Jána Breju k 1. októbru 2014 vyškolí inšpektorov, ktorí budú mať nepretržitú službu jednak v oblasti VDG a plavebných komôr, ale budú ešte preventívne vykonávať dozor pred a za vodným dielom tak, aby sa na vodnej ceste dodržiavali všetky bezpečnostné predpisy.
"Plavební inšpektori sú pre lodnú dopravu totiž rovnakou autoritou, akou je pre cestných pirátov dopravná polícia. Nezodpovednému kapitánovi lode môžu inšpektori DÚ odobrať preukaz a zakázať mu činnosť na vodných cestách SR," doplnil Breja.
Vodohospodárska výstavba, š. p., Bratislava, má svoje korene v roku 1953. Predmetom činnosti podniku je najmä výroba a dodávka elektriny, dispečerské riadenie vodohospodárskych a energetických činností, ako aj prevádzkovanie vodných stavieb. Kmeňové imanie podniku je 306,3 milióna eur. Zakladateľom podniku je Ministerstvo životného prostredia SR.