Takto by mala vyzerať pracovná náplň vedúceho predajne, presadzuje v rámci nového vzdelávacieho programu pre ľudí na týchto postoch reťazec Lidl.
Autor TASR
Bratislava 30. apríla (TASR) – Menej operatívnej každodennej činnosti a viac času pre manažérsky prístup vo vzťahu k svojmu tímu a zákazníkom. Takto by mala vyzerať pracovná náplň vedúceho predajne, presadzuje v rámci nového vzdelávacieho programu pre ľudí na týchto postoch reťazec Lidl.
"Potrebujeme sa s našimi vedúcimi predajní posunúť mentálne niekam ďalej. Potrebujeme týchto ľudí dostať do oveľa silnejšej manažérskej role," priblížil dnes na stretnutí s novinármi konateľ zodpovedný za administratívu a ľudské zdroje spoločnosti Vladimír Tomko. V súčasnosti má vedúci predajne pod sebou približne 23 ľudí a rieši aj bežné prevádzkové záležitosti. Od niektorých úloh by ho mali odbremeniť zástupcovia vedúceho predajne a asistenti.
V prvej fáze rozvojového programu absolvujú vedúci všetkých 123 predajní reťazca na Slovensku okrem štandardného hodnotiaceho pohovoru s regionálnym manažérom takzvaný rozvojový deň, ktorým chce spoločnosť minimalizovať subjektivitu hodnotenia. V rámci neho budú vedúci konfrontovaní s úlohami všedného dňa, na ktoré budú musieť reagovať. Posudzovať ich budú nezávislí pozorovatelia z radov vyššieho manažmentu. "Cieľom je presne zistiť, kde sa dnes nachádzame," doplnil Tomko.
Vedúci, ktorým chýbajú kompetencie a danosti podľa aktuálnych požiadaviek na nový charakter ich pozície, podstúpia v horizonte deviatich mesiacov niekoľko špecializovaných školení zameraných na odborné aj sociálne zručnosti. Plán osobného rozvoja bude každému vedúcemu predajne ušitý na mieru. Súčasťou programu je vytvorenie funkcie vedúceho vzdelávania, ktorý bude celý proces koordinovať.
Vzdelávacia ofenzíva, ako iniciatívu spoločnosť nazýva, nie je podľa jej vedenia sitom, ktorým by sa chcela zbaviť menej schopných šéfov predajní. "My nikoho neviníme za to, že ešte nemá všetky kompetencie, nie je to chybou vedúcich predajní a je úlohou firmy, aby im dodala to, čo im potenciálne chýba," uzavrel Tomko.
"Potrebujeme sa s našimi vedúcimi predajní posunúť mentálne niekam ďalej. Potrebujeme týchto ľudí dostať do oveľa silnejšej manažérskej role," priblížil dnes na stretnutí s novinármi konateľ zodpovedný za administratívu a ľudské zdroje spoločnosti Vladimír Tomko. V súčasnosti má vedúci predajne pod sebou približne 23 ľudí a rieši aj bežné prevádzkové záležitosti. Od niektorých úloh by ho mali odbremeniť zástupcovia vedúceho predajne a asistenti.
V prvej fáze rozvojového programu absolvujú vedúci všetkých 123 predajní reťazca na Slovensku okrem štandardného hodnotiaceho pohovoru s regionálnym manažérom takzvaný rozvojový deň, ktorým chce spoločnosť minimalizovať subjektivitu hodnotenia. V rámci neho budú vedúci konfrontovaní s úlohami všedného dňa, na ktoré budú musieť reagovať. Posudzovať ich budú nezávislí pozorovatelia z radov vyššieho manažmentu. "Cieľom je presne zistiť, kde sa dnes nachádzame," doplnil Tomko.
Vedúci, ktorým chýbajú kompetencie a danosti podľa aktuálnych požiadaviek na nový charakter ich pozície, podstúpia v horizonte deviatich mesiacov niekoľko špecializovaných školení zameraných na odborné aj sociálne zručnosti. Plán osobného rozvoja bude každému vedúcemu predajne ušitý na mieru. Súčasťou programu je vytvorenie funkcie vedúceho vzdelávania, ktorý bude celý proces koordinovať.
Vzdelávacia ofenzíva, ako iniciatívu spoločnosť nazýva, nie je podľa jej vedenia sitom, ktorým by sa chcela zbaviť menej schopných šéfov predajní. "My nikoho neviníme za to, že ešte nemá všetky kompetencie, nie je to chybou vedúcich predajní a je úlohou firmy, aby im dodala to, čo im potenciálne chýba," uzavrel Tomko.