Slovenským nábytkárom sa celkom darí, ich najväčším problémom je malý slovenský trh, myslí si prezident Zväzu spracovateľom dreva SR Igor Patráš.
Autor TASR
Nitra 5. marca (TASR) – Vplyv životného štýlu na súčasné bývanie je nosnou témou tohtoročného veľtrhu Nábytok a Bývanie, ktorý sa v utorok začal na nitrianskom výstavisku Agrokomplexu. Takmer 420 vystavovateľov a spoluvystavovateľov priblíži návštevníkom počas šiestich dní najmä úroveň dizajnu, konštrukcie a výroby nábytku na Slovensku, v Českej republike, Poľsku, Taliansku a ďalších krajinách Európskej únie. Z hľadiska skladby sortimentu má na veľtrhu najväčšie zastúpenie nábytok do obývacích izieb, sedací nábytok, kuchynský, predsieňový a štýlový nábytok. Súčasťou 29. ročníka medzinárodného veľtrhu je 22. ročník paralelnej výstavy Fórum dizajnu a 4. ročník výstavy Moderné drevodomy. Veľtrh potrvá do 10. marca.
Slovenským nábytkárom sa celkom darí, ich najväčším problémom je malý slovenský trh, ktorý majú k dispozícii, povedal počas veľtrhu prezident Zväzu spracovateľom dreva SR Igor Patráš. "Päť a pol milióna obyvateľov je malý trh z pohľadu produkcie nábytku. Krajiny ako Nemecko, Poľsko či Taliansko sa dokázali sa na domácom trhu rozvinúť a expandovať von. Nám sa stal opačný efekt, prišli sem veľké nábytkárske reťazce, ktoré spestrili ponuku, čo je pozitívne. Na druhej strane sa vytvorila silná konkurencia domácim producentom," povedal Patráš. Slovenskí výrobcovia sa usilujú podľa jeho slov odolávať tlaku konkurencie niečím iným ako výrobou najlacnejšieho nábytku, zameriavajú sa predovšetkým na atypický nábytok.
Slovenským nábytkárom sa celkom darí, ich najväčším problémom je malý slovenský trh, ktorý majú k dispozícii, povedal počas veľtrhu prezident Zväzu spracovateľom dreva SR Igor Patráš. "Päť a pol milióna obyvateľov je malý trh z pohľadu produkcie nábytku. Krajiny ako Nemecko, Poľsko či Taliansko sa dokázali sa na domácom trhu rozvinúť a expandovať von. Nám sa stal opačný efekt, prišli sem veľké nábytkárske reťazce, ktoré spestrili ponuku, čo je pozitívne. Na druhej strane sa vytvorila silná konkurencia domácim producentom," povedal Patráš. Slovenskí výrobcovia sa usilujú podľa jeho slov odolávať tlaku konkurencie niečím iným ako výrobou najlacnejšieho nábytku, zameriavajú sa predovšetkým na atypický nábytok.