Vyvíjače tlaku airbagov od Takaty môžu vybuchnúť, v dôsledku čoho sa do priestoru vozidla vymrští množstvo kovových a plastových úlomkov.
Autor TASR
Tokio 8. novembra (TASR) - Veritelia skrachovaného japonského výrobcu autodielov Takata požadujú od firmy viac než 28 miliárd eur. To je niekoľkonásobne vyššia suma, než je firma, ktorú zničili problematické airbagy, schopná splatiť.
Takata koncom júna tohto roka požiadala v USA a Japonsku o ochranu pred veriteľmi. Urobila tak po tom, ako jej finančnú situáciu prudko zhoršili pokuty a kompenzácie v dôsledku problematických airbagov. Ako sa ukázalo, vyvíjače tlaku airbagov od Takaty môžu vybuchnúť, v dôsledku čoho sa do priestoru vozidla vymrští množstvo kovových a plastových úlomkov. Práve tento fakt je v celom svete spájaný s minimálne 18 úmrtiami a zhruba 180 zraneniami.
Veritelia Takaty, medzi nimi napríklad japonská automobilka Honda, ale aj viacero bánk a vlastníkov dlhopisov, požadujú od firmy 3,77 bilióna jenov (28,66 miliardy eur). Väčšinou ide o požiadavky na kompenzácie nákladov spojených so zvolávaním áut do servisov. Takata však ku koncu marca tohto roka disponovala hotovosťou a cennými papiermi len v hodnote 78 miliárd jenov. To sú približne 2 % z požadovanej sumy.
Spoločnosť síce mala aj majetok ako nehnuteľnosti a stroje a zariadenia v hodnote asi 93 miliárd jenov, veľkú časť z toho však získala americká firma Key Safety Systems, ktorá prevzala od japonskej spoločnosti časť aktív. Zvyšok zasa slúži na výrobu nových vyvíjačov tlaku ako náhrady za problematické produkty.
(1 EUR = 131,54 JPY)
Takata koncom júna tohto roka požiadala v USA a Japonsku o ochranu pred veriteľmi. Urobila tak po tom, ako jej finančnú situáciu prudko zhoršili pokuty a kompenzácie v dôsledku problematických airbagov. Ako sa ukázalo, vyvíjače tlaku airbagov od Takaty môžu vybuchnúť, v dôsledku čoho sa do priestoru vozidla vymrští množstvo kovových a plastových úlomkov. Práve tento fakt je v celom svete spájaný s minimálne 18 úmrtiami a zhruba 180 zraneniami.
Veritelia Takaty, medzi nimi napríklad japonská automobilka Honda, ale aj viacero bánk a vlastníkov dlhopisov, požadujú od firmy 3,77 bilióna jenov (28,66 miliardy eur). Väčšinou ide o požiadavky na kompenzácie nákladov spojených so zvolávaním áut do servisov. Takata však ku koncu marca tohto roka disponovala hotovosťou a cennými papiermi len v hodnote 78 miliárd jenov. To sú približne 2 % z požadovanej sumy.
Spoločnosť síce mala aj majetok ako nehnuteľnosti a stroje a zariadenia v hodnote asi 93 miliárd jenov, veľkú časť z toho však získala americká firma Key Safety Systems, ktorá prevzala od japonskej spoločnosti časť aktív. Zvyšok zasa slúži na výrobu nových vyvíjačov tlaku ako náhrady za problematické produkty.
(1 EUR = 131,54 JPY)