Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Veterinári našli v Tescu Lamač plesnivé vajcia, firma sa bráni

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Vzhľadom na to, že tieto vajíčka boli zabalené v nepriehľadnom obale, nebolo poškodenie možné odhaliť pri bežnom preberaní tovaru. Spoločnosť Tesco predpokladá, že k poškodeniu prišlo počas prepravy.

Bratislava 19. júna (TASR) - Kontrola Štátnej veterinárnej a potravinovej správy (ŠVPS) SR odhalila podľa informácií hovorkyne Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Magdy Tóth Želeňákovej v pondelok (18. 6.) vo večerných hodinách v obchodnom reťazci Tesco Lamač v Bratislave plesnivé a neoznačené vajcia.

"Ide o počet 430 kusov slepačích vajec. Dovoz dokonca zabezpečovala jedna z firiem, ktoré minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek (nominant Smer-SD) spomínal na piatkovej (15. 6.) tlačovej konferencii," spresnila ďalej hovorkyňa MPRV SR.

ŠVPS SR podľa nej nariadila slepačie vajcia okamžite stiahnuť z predaja. "O ďalších krokoch bude minister Ľubomír Jahnátek informovať médiá a verejnosť už v najbližších dňoch," oznámila.

"Predmetné vajcia dodala spoločnosť Larim SK, s.r.o. Nakoľko v jej prevádzke je prítomný stály štátny veterinárny dozor, nepredpokladali sme, že by tento dodávateľ mohol patriť medzi tých, o ktorých hovoril minulý týždeň minister pôdohospodárstva na tlačovej konferencii," uviedol v reakcii pre TASR člen predstavenstva Tesco Stores SR, a.s., Michal Dyttert.

"Ministerstvo pôdohospodárstva zatiaľ nezverejnilo mená problematických dodávateľov, čo nám sťažuje schopnosť cielene a hĺbkovo ich preveriť," konštatoval.

Foto: TASR/Milan Kapusta
"Spoločnosť Tesco preto požiadala na základe medializovaných informácií všetkých našich dodávateľov o písomné vyjadrenie, či sa ich prípad týka. Disponujeme vyhlásením dodávateľa Larim SK, že nie je problémom dotknutý. S ministerstvom budeme plne spolupracovať na vyšetrovaní prípadu," ubezpečil.

"Vzhľadom na to, že tieto vajíčka boli zabalené v nepriehľadnom obale, nebolo poškodenie možné odhaliť pri bežnom preberaní tovaru. Predpokladáme, že k poškodeniu prišlo počas prepravy, čo je predmetom ďalšieho konania voči dodávateľovi na základe zmluvy. Zákazníkom sa za problém mechanicky poškodených vajec ospravedlňujeme," zdôraznil.

"Pretože chceme zákazníkom garantovať najvyššiu možnú kvalitu, oddelenie kontroly kvality pri príjme tovaru na distribučné centrum zabezpečí s okamžitou platnosťou preverenie významne vyššieho počtu balení vajec," dodal Dyttert.