Necelá polovica Slovákov na nákup použije peniaze zo svojho bežného príjmu, ako sú výplaty alebo dôchodky.
Autor TASR
Bratislava 15. decembra (TASR) - Tretina Slovákov zvyčajne minie na vianočné darčeky sumu do 100 eur, 25 % utratí do 200 eur a ďalšia takmer tretina nakúpi v hodnote do 400 eur. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnila Nadácia Partners v spolupráci s výskumnou agentúrou Focus.
Necelá polovica Slovákov na nákup použije peniaze zo svojho bežného príjmu, ako sú výplaty alebo dôchodky. Úspory využívajú najmä študenti a dôchodcovia. Na koncoročné odmeny sa spolieha 10 % opýtaných. Ide najmä o ľudí, ktorí majú vyšší príjem.
"Nakupovanie darčekov by nemalo ohroziť náš domáci finančný rozpočet. Radšej sa rozhodnime pre lacnejší darček, ako použiť peniaze z rezervy na iné účely," radí finančný odborník z Partners Group SK Marek Fides.
Opatrný však treba byť aj pri vianočných akciách a zľavách. Fides upozorňuje, že pri nákupných rozhodnutiach môže za spotrebiteľov často rozhodovať nedočkavosť a dojem z ponuky, ktorá sa nebude opakovať. Pocit výhodnosti vianočnej akcie sa pritom často rozplynie v povianočných výpredajoch.
"Odporúčam si najneskôr dva až tri týždne pred Vianocami spísať zoznam darčekov, ktoré chceme kúpiť. Vyhneme sa tak emocionálnemu nákupu v obchode, kde na nás číhajú rôzne "výhodné akcie". Zároveň si vopred stanovme sumu peňazí, ktorú môžeme minúť," doplnil Fides. Ak na darčeky nezvyšuje dosť peňazí, podľa neho je lepšie porozmýšľať, ako iným spôsobom potešiť príbuzných a priateľov.
Necelá polovica Slovákov na nákup použije peniaze zo svojho bežného príjmu, ako sú výplaty alebo dôchodky. Úspory využívajú najmä študenti a dôchodcovia. Na koncoročné odmeny sa spolieha 10 % opýtaných. Ide najmä o ľudí, ktorí majú vyšší príjem.
"Nakupovanie darčekov by nemalo ohroziť náš domáci finančný rozpočet. Radšej sa rozhodnime pre lacnejší darček, ako použiť peniaze z rezervy na iné účely," radí finančný odborník z Partners Group SK Marek Fides.
Opatrný však treba byť aj pri vianočných akciách a zľavách. Fides upozorňuje, že pri nákupných rozhodnutiach môže za spotrebiteľov často rozhodovať nedočkavosť a dojem z ponuky, ktorá sa nebude opakovať. Pocit výhodnosti vianočnej akcie sa pritom často rozplynie v povianočných výpredajoch.
"Odporúčam si najneskôr dva až tri týždne pred Vianocami spísať zoznam darčekov, ktoré chceme kúpiť. Vyhneme sa tak emocionálnemu nákupu v obchode, kde na nás číhajú rôzne "výhodné akcie". Zároveň si vopred stanovme sumu peňazí, ktorú môžeme minúť," doplnil Fides. Ak na darčeky nezvyšuje dosť peňazí, podľa neho je lepšie porozmýšľať, ako iným spôsobom potešiť príbuzných a priateľov.