Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského budú tohtoročné výpredaje bohatšie na sortiment ako v minulých rokoch.
Autor TASR
Bratislava 26. decembra (TASR) – Mnohé obchody začínajú už od dnešného dňa s povianočnými výpredajmi. Ľudí sa snažia prilákať do predajní na zľavy napríklad 30 či 70 %.
Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského budú tohtoročné výpredaje bohatšie na sortiment ako v minulých rokoch.
Tržby obchodníkov najmä pri nepotravinárskom tovare totiž počas aktuálneho roka nedosahovali úroveň roku 2012 a výrobkov sa toľko nepredalo. "Preto predpokladám, že prevádzky budú ponúkať bohatší sortiment," odhadol Drahovský pre TASR. Dôvodom nižšieho záujmu napríklad o oblečenie, obuv či elektroniku počas roka bola neistota, opatrnosť ľudí a vysoká nezamestnanosť.
Vysoké 70-% zľavy sú však podľa Drahovského klasickým marketingovým ťahom, ako prilákať ľudí, aby vôbec vstúpili do predajne. Takéto vysoké zľavy sa však zvyčajne týkajú len menšej časti sortimentu. Keď ho však kupujúci prezerá, nájde aj výrobky s nižšími zľavami či v bežných cenách.
Dnešným dňom spúšťa akcie napríklad reťazec Tesco. "Počas povianočných výpredajov bude v našich obchodoch zľavnený o približne 50 % takmer celý sortiment hračiek, oblečenia, domácich potrieb či bytového zariadenia," vymenoval koordinátor komunikácie spoločnosti Tesco Stores SR Tomáš Ferenčák.
Podobne začína výpredaje aj reťazec Kaufland. "Sme primárne maloobchod s potravinami, preto máme na záver roka a prvý novoročný týždeň pripravené zľavové akcie na sezónny aj bežný tovar," priblížil pre TASR hovorca spoločnosti Kaufland Martin Gärtner. Pred Silvestrom bude obchod podľa jeho slov ponúkať zľavy napríklad na čerstvý tovar a mäso, sekty, šampanské či zábavnú pyrotechniku, ale aj mliečne výrobky, chlieb a pečivo do výšky 52 %.
Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského budú tohtoročné výpredaje bohatšie na sortiment ako v minulých rokoch.
Tržby obchodníkov najmä pri nepotravinárskom tovare totiž počas aktuálneho roka nedosahovali úroveň roku 2012 a výrobkov sa toľko nepredalo. "Preto predpokladám, že prevádzky budú ponúkať bohatší sortiment," odhadol Drahovský pre TASR. Dôvodom nižšieho záujmu napríklad o oblečenie, obuv či elektroniku počas roka bola neistota, opatrnosť ľudí a vysoká nezamestnanosť.
Vysoké 70-% zľavy sú však podľa Drahovského klasickým marketingovým ťahom, ako prilákať ľudí, aby vôbec vstúpili do predajne. Takéto vysoké zľavy sa však zvyčajne týkajú len menšej časti sortimentu. Keď ho však kupujúci prezerá, nájde aj výrobky s nižšími zľavami či v bežných cenách.
Dnešným dňom spúšťa akcie napríklad reťazec Tesco. "Počas povianočných výpredajov bude v našich obchodoch zľavnený o približne 50 % takmer celý sortiment hračiek, oblečenia, domácich potrieb či bytového zariadenia," vymenoval koordinátor komunikácie spoločnosti Tesco Stores SR Tomáš Ferenčák.
Podobne začína výpredaje aj reťazec Kaufland. "Sme primárne maloobchod s potravinami, preto máme na záver roka a prvý novoročný týždeň pripravené zľavové akcie na sezónny aj bežný tovar," priblížil pre TASR hovorca spoločnosti Kaufland Martin Gärtner. Pred Silvestrom bude obchod podľa jeho slov ponúkať zľavy napríklad na čerstvý tovar a mäso, sekty, šampanské či zábavnú pyrotechniku, ale aj mliečne výrobky, chlieb a pečivo do výšky 52 %.