V 50. a 60. rokoch minulého storočia tvorili štyri týždne pred Vianocami približne 10 % maloobchodných tržieb, v súčasnosti dosahujú iba 2,2 %.
Autor TASR
Viedeň 27. decembra (TASR) - Vianočná nákupná sezóna už nie je tým, čím kedysi bývala. To však neznamená, že obchodníci zarábajú menej. Ich príjmy sa totiž presúvajú pred tradičnú vianočnú sezónu a po nej - smerom k tzv. Čiernym piatkom a k následným výmenám čoraz obľúbenejších darčekových poukážok.
V 50. a 60. rokoch minulého storočia tvorili štyri týždne pred Vianocami približne 10 % maloobchodných tržieb, v súčasnosti dosahujú iba 2,2 %. Podľa experta rakúskej hospodárskej komory Romana Seeligera vianočné tržby budú tento rok o niečo nižšie než vlani. Presne sa to zatiaľ nedá porovnať, keďže 8. december pripadol na sobotu a vianočnú sezónu odštartoval o niečo skôr Black Friday.
Pevným bodom pre každé vianočné nákupné obdobie je začiatok nasledujúceho kalendárneho roka, keď sa očakáva vyšší záujem o finančné a dlhové poradenstvo. Mnohí Rakúšania si práve v tomto období uvedomujú, že sa nadmerne zadlžili.
Hospodárska komora zároveň upozorňuje, že spotrebitelia nemajú automaticky právo na výmenu tovaru. Iba vtedy, keď ho obchodník prizná kupujúcemu pri predaji, napríklad, formou kúpnej zmluvy. Inak je to v prípade online nákupov, kde má spotrebiteľ nárok vrátiť tovar do 14 dní od dodania.
V 50. a 60. rokoch minulého storočia tvorili štyri týždne pred Vianocami približne 10 % maloobchodných tržieb, v súčasnosti dosahujú iba 2,2 %. Podľa experta rakúskej hospodárskej komory Romana Seeligera vianočné tržby budú tento rok o niečo nižšie než vlani. Presne sa to zatiaľ nedá porovnať, keďže 8. december pripadol na sobotu a vianočnú sezónu odštartoval o niečo skôr Black Friday.
Pevným bodom pre každé vianočné nákupné obdobie je začiatok nasledujúceho kalendárneho roka, keď sa očakáva vyšší záujem o finančné a dlhové poradenstvo. Mnohí Rakúšania si práve v tomto období uvedomujú, že sa nadmerne zadlžili.
Hospodárska komora zároveň upozorňuje, že spotrebitelia nemajú automaticky právo na výmenu tovaru. Iba vtedy, keď ho obchodník prizná kupujúcemu pri predaji, napríklad, formou kúpnej zmluvy. Inak je to v prípade online nákupov, kde má spotrebiteľ nárok vrátiť tovar do 14 dní od dodania.