Cieľom víťazného projektu je vyvinúť vzdelávaciu aplikáciu na zvyšovanie mediálnej gramotnosti a podporu kritického myslenia mladých ľudí.
Autor TASR
Bratislava 12. októbra (TASR) - Víťazom prvého hackathonu Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR proti hoaxom a dezinformáciám je vzdelávacia aplikácia. Informovalo o tom MIRRI v stredu.
Hackathon je podujatie, kde v rámci intenzívnej spolupráce na digitálnom riešení pracujú tímy softvérových nadšencov, programátorov, architektov informačných technológií a user experience dizajnérov, testerov a kreatívcov v takzvanom Šprinte, ktorý trvá zvyčajne jeden až dva dni. Cieľom je priniesť digitálne riešenia, ako aj zrealizovať rôzne spoločensky prínosné projekty.
Víťazným riešením hackathonu sa stal projekt Infomentor, ktorého cieľom je vyvinúť vzdelávaciu aplikáciu na zvyšovanie mediálnej gramotnosti a podporu kritického myslenia mladých ľudí. Vo víťaznom tíme Pishkotky spolupracovali študenti Fakulty informačných technológií Vysokého učenia technického v Brne Jozef Švagerko a Marko Tomčík a odborníčka z programátorskej spoločnosti Marianna Szarková.
Na druhom mieste sa umiestnilo riešenie technologického plug-inu na podporu vyhodnocovania dezinformácií a škodlivého obsahu na internete. Autorom je tím s názvom Dekk inštitút, zložený z členov Michal Gačko, Pavol Kosnáč, Ján Pastorek a Dagmar Wikarská, ktorá je spoluzakladateľkou centra výskumu sociálnej stability, kolektívnej identity a verejnej mienky (Dekk inštitútu) a aktuálne študuje počítačovú bezpečnosť v Európskej organizácii pre jadrový výskum (CERN).
Tretie miesto obsadil tím Incidental Minds s riešením interaktívnej hry, ktorá vyhodnocuje dosahy zlých rozhodnutí na základe dezinformácií v online priestore. Skupina bola zložená z vývojárov hier zo slovenského herného štúdia, Borisa Brnčala, Mateja Vanča, Gabriela Šveca, Viktora Mikuša a Richarda Matveja.
Na základe bodového hodnotenia odbornej poroty víťazi získali finančnú odmenu 3000 eur. Tím umiestnený na druhom mieste vyhral 2000 eur a z tretieho miesta si odniesli spoločných 1000 eur.
Autorom najlepších riešení zároveň ponúkne MIRRI diskusiu o možnostiach realizácie riešenia. "Teší ma, že zvíťazilo riešenie, ktoré cieli najmä na prevenciu a podporu budovania digitálnej gramotnosti mládeže. Práve v mladom veku je potrebné naučiť sa vyberať si pravdivé a relevantné informácie a služby v online priestore tak, aby nám pomohli, uľahčili a spríjemnili život," dodala ministerka pre investície a regionálny rozvoj Veronika Remišová (Za ľudí).
Sedemčlenná porota bola zložená zo zástupcov MIRRI a odborníkov z praxe, ako je napríklad odborník na informačnú bezpečnosť Tomáš Kriššák, fact-checker Róbert Barca, riaditeľka Kempelenovho inštitútu inteligentných technológií Mária Bieliková a za oblasť startupov Tomáš Očenáš.
MIRRI plánuje do roku 2026 zrealizovať sériu tematických hackathonov financovaných z plánu obnovy a odolnosti v rámci komponentu Digitálne Slovensko.
Hackathon je podujatie, kde v rámci intenzívnej spolupráce na digitálnom riešení pracujú tímy softvérových nadšencov, programátorov, architektov informačných technológií a user experience dizajnérov, testerov a kreatívcov v takzvanom Šprinte, ktorý trvá zvyčajne jeden až dva dni. Cieľom je priniesť digitálne riešenia, ako aj zrealizovať rôzne spoločensky prínosné projekty.
Víťazným riešením hackathonu sa stal projekt Infomentor, ktorého cieľom je vyvinúť vzdelávaciu aplikáciu na zvyšovanie mediálnej gramotnosti a podporu kritického myslenia mladých ľudí. Vo víťaznom tíme Pishkotky spolupracovali študenti Fakulty informačných technológií Vysokého učenia technického v Brne Jozef Švagerko a Marko Tomčík a odborníčka z programátorskej spoločnosti Marianna Szarková.
Na druhom mieste sa umiestnilo riešenie technologického plug-inu na podporu vyhodnocovania dezinformácií a škodlivého obsahu na internete. Autorom je tím s názvom Dekk inštitút, zložený z členov Michal Gačko, Pavol Kosnáč, Ján Pastorek a Dagmar Wikarská, ktorá je spoluzakladateľkou centra výskumu sociálnej stability, kolektívnej identity a verejnej mienky (Dekk inštitútu) a aktuálne študuje počítačovú bezpečnosť v Európskej organizácii pre jadrový výskum (CERN).
Tretie miesto obsadil tím Incidental Minds s riešením interaktívnej hry, ktorá vyhodnocuje dosahy zlých rozhodnutí na základe dezinformácií v online priestore. Skupina bola zložená z vývojárov hier zo slovenského herného štúdia, Borisa Brnčala, Mateja Vanča, Gabriela Šveca, Viktora Mikuša a Richarda Matveja.
Na základe bodového hodnotenia odbornej poroty víťazi získali finančnú odmenu 3000 eur. Tím umiestnený na druhom mieste vyhral 2000 eur a z tretieho miesta si odniesli spoločných 1000 eur.
Autorom najlepších riešení zároveň ponúkne MIRRI diskusiu o možnostiach realizácie riešenia. "Teší ma, že zvíťazilo riešenie, ktoré cieli najmä na prevenciu a podporu budovania digitálnej gramotnosti mládeže. Práve v mladom veku je potrebné naučiť sa vyberať si pravdivé a relevantné informácie a služby v online priestore tak, aby nám pomohli, uľahčili a spríjemnili život," dodala ministerka pre investície a regionálny rozvoj Veronika Remišová (Za ľudí).
Sedemčlenná porota bola zložená zo zástupcov MIRRI a odborníkov z praxe, ako je napríklad odborník na informačnú bezpečnosť Tomáš Kriššák, fact-checker Róbert Barca, riaditeľka Kempelenovho inštitútu inteligentných technológií Mária Bieliková a za oblasť startupov Tomáš Očenáš.
MIRRI plánuje do roku 2026 zrealizovať sériu tematických hackathonov financovaných z plánu obnovy a odolnosti v rámci komponentu Digitálne Slovensko.