Minister dopravy má podľa uznesenia kabinetu podpísať zmluvu s víťazným uchádzačom zo súťaže do konca februára tohto roka.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 17. februára (TASR) - Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) môže podpísať zmluvu na výstavbu obchvatu Bratislavy cez takzvaný projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). K takémuto kroku mu totiž na dnešnom zasadnutí dala vláda pod vedením premiéra Roberta Fica (Smer-SD) definitívny súhlas.
Počiatek má podľa uznesenia kabinetu podpísať zmluvu s víťazným uchádzačom zo súťaže do konca februára tohto roka. V minuloročnom tendri vyhralo združenie firiem pod vedením španielskej spoločnosti Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur.
Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur. Podľa pôvodného odhadu sa mala mesačná splátka pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur. Po 30-ročnej prevádzke by to znamenalo cenu do 4,53 miliardy eur.
PPP projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Po podpísaní zmluvy musí ešte víťazný uchádzač projekt finančne uzavrieť. S výstavbou cesty by sa však podľa predpokladu ministerstva dopravy malo začať na jar tohto roku, keďže niektoré práce je možné robiť aj pred finančným uzatvorením. Obchvat má byť dokončený v roku 2020.
S podpísaním zmluvy na tento projekt ešte pred marcovými parlamentnými voľbami nesúhlasia niektoré opozičné strany. Napríklad KDH či SaS alebo mimoparlamentná Šanca, ktoré vyzývajú vládu, aby tento krok prenechala až budúcemu kabinetu.
POČIATEK: Neexistuje lepšie riešenie, než výstavba obchvatu Bratislavy
V súčasnosti neexistuje lepšie riešenie, ktoré by pomohlo vyriešiť dopravnú situáciu v hlavnom meste, ako je obchvat Bratislavy. Po dnešnom rokovaní vlády to zdôraznil minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
"Platí, že dnes neexistuje na stole iné ucelené riešenie, s ktorým by sme ho mohli záväzným spôsobom porovnať," konštatoval šéf rezortu dopravy. Kabinet na dnešnom zasadnutí tento projekt definitívne odsúhlasil, Počiatek tak môže do konca februára podpísať zmluvu na výstavbu obchvatu hlavného mesta.
Nosným systémom, ktorý by mal riešiť dopravu v hlavnom meste, je pritom podľa ministerstva dopravy práve obchvat. Ostatné riešenia, o ktorých sa hovorí, považuje rezort skôr za doplnkové a v súčasnosti sú len v teoretickej rovine. Ide napríklad o posilnenie električkových radiál, spoplatnenie vstupu do mesta alebo zmenu parkovacej politiky.
"Všetky analytické materiály potvrdzujú výhodnosť realizácie tohto projektu formou PPP," doplnil Počiatek. Rezort dopravy dnes podľa neho dosiahol ďalší dôležitý míľnik v budovaní dopravnej infraštruktúry na Slovensku.
Počiatek má podľa uznesenia kabinetu podpísať zmluvu s víťazným uchádzačom zo súťaže do konca februára tohto roka. V minuloročnom tendri vyhralo združenie firiem pod vedením španielskej spoločnosti Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur.
Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur. Podľa pôvodného odhadu sa mala mesačná splátka pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur. Po 30-ročnej prevádzke by to znamenalo cenu do 4,53 miliardy eur.
PPP projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Po podpísaní zmluvy musí ešte víťazný uchádzač projekt finančne uzavrieť. S výstavbou cesty by sa však podľa predpokladu ministerstva dopravy malo začať na jar tohto roku, keďže niektoré práce je možné robiť aj pred finančným uzatvorením. Obchvat má byť dokončený v roku 2020.
S podpísaním zmluvy na tento projekt ešte pred marcovými parlamentnými voľbami nesúhlasia niektoré opozičné strany. Napríklad KDH či SaS alebo mimoparlamentná Šanca, ktoré vyzývajú vládu, aby tento krok prenechala až budúcemu kabinetu.
POČIATEK: Neexistuje lepšie riešenie, než výstavba obchvatu Bratislavy
V súčasnosti neexistuje lepšie riešenie, ktoré by pomohlo vyriešiť dopravnú situáciu v hlavnom meste, ako je obchvat Bratislavy. Po dnešnom rokovaní vlády to zdôraznil minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
"Platí, že dnes neexistuje na stole iné ucelené riešenie, s ktorým by sme ho mohli záväzným spôsobom porovnať," konštatoval šéf rezortu dopravy. Kabinet na dnešnom zasadnutí tento projekt definitívne odsúhlasil, Počiatek tak môže do konca februára podpísať zmluvu na výstavbu obchvatu hlavného mesta.
Nosným systémom, ktorý by mal riešiť dopravu v hlavnom meste, je pritom podľa ministerstva dopravy práve obchvat. Ostatné riešenia, o ktorých sa hovorí, považuje rezort skôr za doplnkové a v súčasnosti sú len v teoretickej rovine. Ide napríklad o posilnenie električkových radiál, spoplatnenie vstupu do mesta alebo zmenu parkovacej politiky.
"Všetky analytické materiály potvrdzujú výhodnosť realizácie tohto projektu formou PPP," doplnil Počiatek. Rezort dopravy dnes podľa neho dosiahol ďalší dôležitý míľnik v budovaní dopravnej infraštruktúry na Slovensku.