Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 22. december 2024Meniny má Adela
< sekcia Ekonomika

Vláda schválila nariadenie na podporu obchodnej leteckej dopravy

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk

Nové nariadenie tiež stanovuje mechanizmus vykonávania konzultácií systému určovania výšky terminálnej odplaty poskytovateľov leteckých navigačných služieb s používateľmi vzdušného priestoru.

Bratislava 18. decembra (TASR) - Poskytovateľ terminálnych leteckých navigačných služieb bude môcť poskytnúť v príslušnom kalendárnom roku percentuálnu zľavu z terminálnej jednotkovej sadzby, na základe ktorej sa vypočítava leteckému dopravcovi výška terminálnej odplaty. Cieľom je podporiť rozvoj pravidelnej obchodnej leteckej dopravy z letísk a na letiská. Vyplýva to z nariadenia, ktorým sa ustanovuje postup určovania a výpočtu výšky odplaty za poskytovanie leteckých navigačných služieb a zóny spoplatňovania. Nariadenie v stredu vláda schválila s pripomienkami.

"Takáto zľava by sa poskytla uvedenému leteckému dopravcovi v rámci pravidelnej obchodnej leteckej dopravy zo strany poskytovateľa terminálnych leteckých navigačných služieb s cieľom motivovať leteckého dopravcu zvýšiť počet letov v príslušnom kalendárnom roku či už v rámci vykonávaného leteckého spojenia pravidelnej obchodnej leteckej dopravy, alebo s cieľom motivovať leteckého dopravcu začať vykonávať nové letecké spojenia pravidelnej obchodnej leteckej dopravy vo vzťahu k územiu Slovenskej republiky," priblížilo ministerstvo dopravy, ktoré je predkladateľom materiálu.

Podľa rezortu sa pri určovaní percentuálnej zľavy bude zohľadňovať počet metrických ton maximálnej osvedčenej vzletovej hmotnosti lietadla všetkých letov vykonaných uvedeným leteckým dopravcom v príslušnej terminálnej zóne spoplatňovania za predchádzajúci kalendárny rok.

Nové nariadenie tiež stanovuje mechanizmus vykonávania konzultácií systému určovania výšky terminálnej odplaty poskytovateľov leteckých navigačných služieb s používateľmi vzdušného priestoru. Upravuje sa tiež odchýlka od stanoveného mechanizmu zdieľania rizika týkajúceho sa rozdielu medzi skutočným počtom terminálnych jednotiek služieb a celkovým predpokladaným počtom terminálnych služieb a rozdielu medzi skutočnými nákladmi a predpokladanými nákladmi.

Nariadenie nadobúda účinnosť 1. januára 2025.